خبرنگاران 9 طرح تعاونی روستایی در اصفهان به بهره برداری رسید

به گزارش مقاله های علمی، اصفهان- خبرنگاران- مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان از شروع بهره برداری 9 طرح تعاونی روستایی در این استان با صرف 52 میلیارد تومان در به مناسبت دهه مبارک فجر اطلاع داد.

خبرنگاران 9 طرح تعاونی روستایی در اصفهان به بهره برداری رسید

محسن حاج عابدی روز آدینه در گفت و گو با مقاله های علمی اظهارداشت: طرح های سال جاری در شهرستان های نطنز، کاشان، اصفهان، فلاورجان و گلپایگان اجرا شد و سهم قابل توجهی در توسعه صنعت کشاورزی منطقه خواهد داشت.

وی آبیاری تحت فشار، احداث انبار، ساختمان، فروشگاه تعاونی و ایجاد خط فراوری را طرح های دهه فجر برشمرد و اضافه نمود: در قالب پروژه ها 30 شغل جدید ایجاد می گردد و 56 تثبیت شغل را به همراه خواهد داشت.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان با اشاره به اهمیت بهره گیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی در افزایش طرح ها اظهار داشت: حدود چهار میلیارد تومان هزینه طرح ها از محل اعتبارات دولتی، 40 درصد تسهیلات و مابقی از آورده های شخصی است.

حاج عابدی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای 460 تشکل و تعاونی روستایی است توضیح داد: توان بالای این تشکل ها سبب رونق مالی و جهش فراوری شده است و حمایت هر چه بیشتر از آنها توسعه و پیشرفت را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه 350 هزار خانوار در قالب این تشکل ها و تعاونی ها فعالیت دارند گفت: درآمدزایی و بهبود زنجیره فراوری و خدمت از مزایای بهبود عملکرد تشکل ها و تعاونی ها به شمار می رود.

استان اصفهان با داشتن 563 هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت استان و 3.5 درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است و با برخورداری از شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد فراوری انواع محصولات کشاورزی را دارد، به گونه ای که در مناطق گرم و خشک آن خرما، انار و پسته و در مناطق سرد و کوهستانی اش بادام و گردو و در مناطق معتدل و معتدل سرد، انواع محصولات دانه دار و هسته دار کشت می گردد.

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود 486 هزار هکتار است که در سال های طبیعی از حیث بارندگی حدود70 درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می یابد و فراوری سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می گردد.

مجموع اراضی باغی این دیار نیز حدود 80 هزار هکتار است و بطور عمده شامل انواع سیب درختی، انار، به، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلوست و مجموع فراوریات باغی و گلخانه ای استان در شرایط عادی حدود 800 هزار تُن برآورد می گردد.

در دهه مبارک فجر سال جاری استان اصفهان 2 هزار و 546 پروژه با صرف چهار هزار و 509 میلیارد تومان اعتبار افتتاح می گردد.

حدود هشت درصد این اعتبارات ملی و 10 درصد استانی و ملی- استانی، 29 درصد از محل بخش خصوصی و 50 درصد از شهرداری و تعاونی و منابع داخلی دستگاه ها و پروژه های خیرساز و راهداری نیز حدود سه درصد است.

مجموع پروژه های عمرانی دهه فجر در مقیاس ملی 221 پروژه استانی، تملک دارایی 167 پروژه، بخش خصوصی 387 پروژه، شهرداری هزار و 599 پروژه و دهیاری 172 پروژه افتتاح می گردد.

همه ساله از 12 بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن در سال 1357 تا 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، دهه فجر نامیده می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 9 طرح تعاونی روستایی در اصفهان به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 9 طرح تعاونی روستایی در اصفهان به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید