خبرنگاران نماینده مجلس عراق: توافق با آمریکا توام با ابهام است

به گزارش مقاله های علمی، بغداد - خبرنگاران - نماینده مجلس عراق در باره توافق های بغداد و واشنگتن در سفر مصطفی الکاظمی به آمریکا گفت: توافقات عراق با آمریکا همواره توام با ابهام و نادیده انگاری است.

خبرنگاران نماینده مجلس عراق: توافق با آمریکا توام با ابهام است

جاسم البخاتی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با مقاله های علمی اضافه کرد: نخست وزیر عراق از سفر به واشنگتن هیچ دستاوردی ندارد زیرا تجربه نشان داده که توافق ها همواره با آمریکا توام با ابهام و نادیده انگاری است.

وی در باره ادعاهای آمریکا مبنی بر حمایت از عراق تاکید کرد که هرگز این حمایت ها چه در بحث اقتصادی و چه سرمایه گذاری و انرژی واقعیت پیدا نخواهد کرد.

این نماینده عراقی مهمترین برنامه سفر را خروج نظامیان آمریکا یا جدول زمان بندی خروج این نیروها از خاک عراق و احترام به قانون مجلس عراق دانست و اضافه کرد که در این زمینه هیچ چیز روشنی وجود ندارد.

البخاتی تاکید کرد که این سفر بیشتر پروتکلی است و هیچ راه چاره فوری و نتیجه روشن به دنبال ندارد.

وی با اشاره به اینکه کنفرانس خبری مشترک وزیران امور خارجه آمریکاو عراق به بحث خروج نظامیان آمریکایی اشاره ای نکرد گفت که مصطفی الکاظمی قبل از سفر به واشنگتن تعهد داده است که در دیدار با رئیس جمهوری آمریکا موضوع اخراج نظامیان آمریکایی را مطرح نکند.

در متن بیانیه مشترک وزیران امور خارجه آمریکا و عراق که وزارت امور خارجه عراق امروز منتشر کرده به مساله به کاهش نیروها تاکید شده اما در باره خروج کامل این نیروها از خاک عراق اشاره نشده است.

در حاشیه گفت وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن، عراق دو قرارداد و دو یادداشت تفاهم با چهار شرکت آمریکایی در زمینه انرژی از جمله برق امضا کرد.

آمریکا همچنین گفت که از تلاش های بغداد برای بهبود روابط با کشورهای همسایه عراق حمایت کند.

نخست وزیر عراق در راس هیات سیاسی - اقتصادی در دومین روز سفر خود اکنون در واشنگتن به سر می برد.

الکاظمی سه شنبه گذشته برای دیدار با رئیس جمهوری آمریکا و گفت و گو با مقام های این کشور به واشنگتن سفر کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نماینده مجلس عراق: توافق با آمریکا توام با ابهام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس عراق: توافق با آمریکا توام با ابهام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید