ضوابط مربوط به ساماندهی و احیای روستای بنه وار لالی مطرح و در مورد آنها تصمیم گیری شد

به گزارش مقاله های علمی، ایسنا/ براساس اخبار منتشر شده، ضوابط مربوط به ساماندهی و احیای روستای بنه وار لالی مطرح و در مورد آنها تصمیم گیری شد.

ضوابط مربوط به ساماندهی و احیای روستای بنه وار لالی مطرح و در مورد آنها تصمیم گیری شد

اردشیر کوهزاد، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لالی با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی کارگروهی را با هدف تدوین ضوابط در این روستا تشکیل داده، اظهار کرد: پیگیری امور مربوط به تسهیلات و بعلاوه طرح های پژوهشی، مطالعاتی و نقشه اجرایی ترتیب داده شده است.

او با تاکید بر بسترسازی مناسب برای توانمندسازی بهره برداران و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان بافت تاریخی و فرهنگی گفت: مطالعه و تقویت ظرفیتهای روستا با هدف جذب روستاییان و ساکنان فعلی و بعلاوه تشویق روستاییان مهاجر به بازگشت به روستا انجام می گردد.

وی با اشاره به قانون حمایت از بازسازی و احیای بافت های تاریخی و فرهنگی اعلام نمود: هدف اصلی این اقدامات علاوه بر بازسازی، حفظ و آشکار کردن ارزشهای تاریخی، فرهنگی و زیبایی شناختی این روستا با لحاظ کردن اصالت و یکپارچگی آن است. مراحل گوناگون اعم از تداوم بازسازی و استحکام بخشی تا بازگردانی شرایط موجود به شرایط اصیل مستمر خواهد بود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لالی با اشاره به اینکه بازسازی و ساماندهی روستا بنه وار لالی سال گذشته انجام شده بود، یادآوری کرد: با هدف بازسازی، ساماندهی و حفاظت از ابنیه در معرض خطر سال گذشته با 270 میلیون تومان اعتبار به بازسازی و ساماندهی بخشهایی از این روستا پرداختیم.

او اعلام کرد: بافت تاریخی روستای بنه وار بناهای تاریخی ارزشمندی همانند دیوانخانه، عمارتهای اربابی، عمارت هشت در، حمام شاهی قلعه، نقارخانه، ابنیه مسکونی و آسیاب است که هر کدام در جایگاه خود دارای ارزشهای پژوهشی متعددی هستند.

کوهزاد افزود: روستای بنه وار به لحاظ داشتن نوع معماری بومی و خاص خود سالانه پذیرای گردشگران و پژوهشگران متعددی است. بنابراین بازسازی و ساماندهی مستمر این روستا باعث تقویت حوزه گردشگری این منطقه خواهد شد.

منبع: همگردی

به "ضوابط مربوط به ساماندهی و احیای روستای بنه وار لالی مطرح و در مورد آنها تصمیم گیری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضوابط مربوط به ساماندهی و احیای روستای بنه وار لالی مطرح و در مورد آنها تصمیم گیری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید