وقوع گرد و خاک گسترده در این استان ها ، شعاع دید افقی در بعضی شهرها به هزار متر رسید

به گزارش مقاله های علمی، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز (19 شهریور) وزش باد و گردوخاک بعضی منطقه ها کشور را فرا گرفت و شعاع دید افقی در غرب را به 1000 متر کاهش داد.

وقوع گرد و خاک گسترده در این استان ها ، شعاع دید افقی در بعضی شهرها به هزار متر رسید

به گزارش مقاله های علمی، بر اساس آخرین گزارش های ارسالی از ایستگاه های هواشناسی کشور به سبب وزش باد و گردوخاک، شعاع دید افقی در بخش هایی از استان های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، همدان، مرکزی، قم و خراسان رضوی کاهش یافته است.

شدت گردوخاک در نواحی غربی کشور بیشتر از سایر منطقه ها گزارش شده است، به طوری که پیش از ظهر امروز (19 شهریور) این پدیده شعاع دید افقی در سرابله در ایلام را به 1000 ،قصرشیرین در کرمانشاه به 1200، سرآرود در کرمانشاه به 1500، سرپل ذهاب در کرمانشاه و دره شهر ایلام به 2500 و جوانرود کرمانشاه به 2000 متر کاهش داد.

وزش باد شدید با سرعت 72 کیلومتر بر ساعت آبدانان ایلام را درنوردید و سبب کاهش دید افقی شد. در خوزستان نیز گردوخاک گسترده شعاع دید افقی در بعضی منطقه ها نظیر بستان، اهواز، گتوند و صفی آباد دزفول را به 4000 تا 7000 متر کاهش داد علاوه بر این وزش باد و گردوخاک امروز بخش هایی از استان لرستان را نیز فرا گرفت، به طوری که میدان دید افقی در شهرهای پلدختر، کوهدشت، رومشکان و درود به 4000 تا 8000 متر کاهش یافت.

از بعضی ایستگاه های هواشناسی استان های تهران، البرز، زنجان، همدان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز وزش باد گزارش شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "وقوع گرد و خاک گسترده در این استان ها ، شعاع دید افقی در بعضی شهرها به هزار متر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع گرد و خاک گسترده در این استان ها ، شعاع دید افقی در بعضی شهرها به هزار متر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید