رودخانه ای در قلب آمازون که زنده زنده قربانیان خود را میجوشاند!!

به گزارش مقاله های علمی، کره زمین دارای ویژگی های طبیعی، جذابیت ها وپدیده های منحصر بفردی است که انسان از لحظه ورود به آن(کره زمین) هر روز قسمتی از آن را کشف و درک کند و بتواند برای دیده هایش دلایل قابل فهم وعلمی ارائه دهد. یکی از این جذابیت های طبیعی که پر از رمز و راز و مسحور کننده برای انسان می باشد رودخانه جوشان در قلب آمازون در کشور پرو به نام مایانتویاکوی است که میتواند زنده زنده قربانیان خود را بجوشاند. این رودخانه که در زبان محلی به آن رودخانه شانای تیمپیشکا به معنی جوشیده بر اثر حرارت آفتاب می گویند در طول و عرض جغرافیایی 8.39 درجه جنوبی و 74.58 درجه غربی کره زمین به طول 6.4 کیلومتر و عمق آن از 2 تا6 متر و عرض آن در عریض ترین قسمت از 25 متر متجاوز نیست، واقع شده است. اگر در پی سفری ماجراجویانه و حیرت انگیز هستید در سفر به پرو به رودخانه شانای تیمپیشکا در آمازون سری بزنید که یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری پرو و مقاصد گردشگری پرو می باشد.

رودخانه ای در قلب آمازون که زنده زنده قربانیان خود را میجوشاند!!

دلیل حرارت رودخانه شانای تیمپیشکا

دمای آب این رودخانه شانای تیمپیشکا جوشان از 50 درجه سانتی گراد تا بعضا در بعضی نقاط 100 درجه سانتی گراد هم می رسد. تصور اینکه لحظه ای تماس با آب 100 درجه ممکن است چه بلایی بر سر پوستتان بیاورد هم خوشایند نیست کما اینکه بعضی حیوانات و جانوران بخت برگشته و بدشانس زنده زنده در این دما پخته شده اند.

داستان کشف رودخانه شانای تیمپیشکا

و اما داستان کشف رودخانه جوشان خود بسیار جالب و شنیدنی و یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری پرو و مقاصد گردشگری پرو است. این رودخانه برای مدت های طولانی در بین مردم کشور پرو به عنوان افسانه از پدربزرگ ها به نوه ها انتقال می یافت تا آنجا که آندرس روزو که خود دانشجوی مقطع دکتری در رشته زمین شناسی در دانشگاه متودیست جنوبی است نیز این افسانه را از پدربزرگش شنید. طبق افسانه نقل شده فاتحان اسپانیایی که برای کشف طلا تا عمق جنگل پیشرفته بودند و پس از مدتی اندک مردانی که بازگشته بودند از قسمتی از جنگل که به وسیله مارهای های آدمخوار و آب های سمی و رودخانه ای که از زیر می جوشد سخن می گفتند. برای آندرس نیز باور رودخانه ای جوشان با دمای 100 درجه سانتی گراد که حداقل با نزدیک ترین بستر آتشفانی 640 کیلومتر فاصله داشت، بسیار سخت بود. او بسیار در پی این رودخانه گشت و پایان در سال 2011 توانست رودخانه جوشان را در قلب آمازون کشف کند. نتیجه کشف او در کتابی با عنوان رودخانه جوشان: ماجراجویی و اکتشاف در آمازون به چاپ رسید.

ماجراجویی و اکتشاف آندرس

آندرس هنوز هم مشغول آنالیز و مطالع بیشتر این رودخانه از جهات مختلف من جمله موجودات اکسترموفیل ساکن در این آب های جوشان است. آنالیز تاثیرات مخرب چوب بران که در قلب آمازون فعالیت غیر قانونی می نمایند، نیز تهدیدی محسوب می گردد. آندرس می گوید اگر توجهی به این مهم نگردد به زودی این جاذبه گردشگری پرو، مقاصد گردشگری پرو و خاص از بین خواهد رفت.

منبع: همگردی

به "رودخانه ای در قلب آمازون که زنده زنده قربانیان خود را میجوشاند!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه ای در قلب آمازون که زنده زنده قربانیان خود را میجوشاند!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید