رکوردشکنی سفرهای سال جاری در مهرماه

به گزارش مقاله های علمی، بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده ترددهای بین استانی در مهر ماه امسال به بالاترین حد در امسال و رکوردی تازه رسیده است.

رکوردشکنی سفرهای سال جاری در مهرماه

به گزارش مقاله های علمی، در هفت ماهه امسال شرایط سفرهای جاده ای مردم باز هم فرایند افزایشی داشته و در نخستین ماه پاییز نیز این شرایط ادامه داشته است چرا که بر اساس آمارهای مرکز مدیریت راه های کشور از تحلیل شرایط تردد در مهر ماه امسال بیش از 60 میلیون تردد بین استانی رخ داده که نسبت به شهریور ماه امسال 13 درصد و در قیاس با مهر ماه سال گذشته 15 درصد افزایش پیدا نموده است.

البته تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در هفت ماهه نخست امسال مجموعاً به 371 میلیون و 826 هزار و 465 وسیله نقلیه رسیده است که نسبت به همین آمار در نیمه نخست سال گذشته هفت درصد افزایش یافته و در این میان سهم خودروهای شخصی مردم بیش از 303 میلیون وسیله نقلیه بوده است. اگر به آمارهای تردد مهر ماه امسال نگاهی کنیم، سفرهای مردم نسبت به همه ماه های گذشته بیشتر شده و مردم در ترددهای بین استانی رکوردی تازه را به ثبت رساندند.

به نظر می رسد که افزایش معنی دار سفرهای مردم در مهر ماه امسال نسبت به گذشته به علت ممنوعیت های تردد اعمال شده بود که به صورت جدی اجرایی و سبب کاهش 14 درصدی سفرهای مردم نسبت به همین ماه در سال گذشته شد. اما به نظر می رسد این محدودیت ها در مهر ماه جدی گرفته نشده و با توجه به زرد و آبی شدن استان ها و شهرهای مختلف مردم با خیال راحت تری به مسافرت رفته اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده از تردد بین استانی مهر ماه امسال، همه استان ها فرایند رو به رشد افزایشی را تجربه نموده اند و در این بین بیشترین افزایش سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به استان های گلستان، قم، خراسان شمالی و سمنان به ترتیب با 30 درصد، 27 درصد، 27 درصد و 27 درصد رشد برمی شود و کمترین افزایش تردد نسبت به مهر ماه سال گذشته مربوط به کرمان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی به ترتیب با افزایش دو درصدی، چهار درصدی و شش درصدی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رکوردشکنی سفرهای سال جاری در مهرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی سفرهای سال جاری در مهرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید