ماجرای تاخیر در بازی پرسپولیس؛ اجاره ورزشگاه بدون حق تبلیغات

به گزارش مقاله های علمی، معاون شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره اتفاقات دیشب در بازی پرسپولیس و نفت و علت تاخیر در برگزاری مسابقه و انداختن توپ به زمین این شرکت سخن گفت.

ماجرای تاخیر در بازی پرسپولیس؛ اجاره ورزشگاه بدون حق تبلیغات

محب خدایی، معاون امور مشارکت ها و جذب سرمایه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در گفت وگو با مقاله های علمی، درباره ماجرای دیشب و تاخیر 30 دقیقه ای قبل از بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان و افزایش قیمت هزار برابری اجاره بهای استادیوم آزادی گفت: افزایش قیمتی صورت نگرفته است. فوتبال یک ظرفیتی دارد که شامل اسپانسرها و تبلیغات می شود. داستان از اینجا شروع شد که باشگاه استقلال از ما درخواست کرد که از این پس استادیوم را با تبلیغات محیطی اجاره کند و خودشان این مسئولیت را انجام دهند. سازمان لیگ برای 240 بازی و طبق گفته مسئولان این سازمان، 200 میلیارد تومان درآمد داشته است. از این تعداد، 30 بازی متعلق به استقلال و پرسپولیس در استادیوم آزادی بود که باشگاه استقلال گفت برای این تیم و در صورت درخواست برای پرسپولیس، می تواند 300 میلیارد تومان درآمدزایی کند. از 210 بازی به جای مانده هم می توان 100 تا 200 میلیارد تومان درآمدزایی کرد که جمعا 500 میلیارد تومان می شود.

این مقام مسئول در واکنش به اینکه درآمدزایی در فوتبال به باشگاه ها و سازمان لیگ ارتباط دارد و چرا شرکت توسعه و تجهیز در این ماجرا دخالت می کند گفت: استادیوم هزینه تعمیرات و نگهداری دارد. هر مکانی نسبت به آورده خود قیمت گذاری می شود. براساس اینکه درآمدزایی فوتبال در این بخش بسیار کم بود، قیمت گذاری اجاره بهای استادیوم برای هر بازی 239 میلیون تومان اعلام شده بود. با افزایش درآمدزایی و با اعلام قیمت کارشناسی از سوی کارشناس رسمی دادگستری، این قیمت ها به روز شد. به این ترتیب اجاره بهای زمین برای هر بازی بدون تبلیغات 239 میلیون تومان و با تبلیغات یک میلیارد و 239 میلیون تومان اعلام شده است. همین الان بازسازی استادیوم آزادی به بودجه 580 میلیارد تومانی نیاز دارد. ما هم شرکت خصوصی نیستیم و مسئولیت توسعه امکان ورزشی را برعهده داریم. بخش برندینگ تا الان مبسوط مانده بود که می تواند به تولید ثروت در ورزش کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه باشگاه ها برای اجاره زمین با این شرکت طرف حساب هستند گفت: باشگاه استقلال می گوید من این زمین را با تبلیغات اجاره می کنم. من می توانم بگویم این کار را نکن؟ آقای آجورلو می گوید من برای تبلیغات در هر بازی یک میلیارد تومان می دهم. من می توانم بگویم نده؟

خدایی در واکنش به اینکه آن ها می توانند زمین تحت مالکیت خود را به هر قیمتی اجاره دهند اما به طور قطع در مسئله تبلیغات فوتبال و مسائل باشگاه ها و سازمان لیگ ذی نفع نیستند، گفت: استقلال می گوید تبلیغات مال خودمان است. ما چه کار به این بحث ها داریم؟ نمی خواهیم کاسه داغ تر از آش شویم. ما گفتیم بازی بدون تبلیغات 239 میلیون و با تبلیغات یک میلیارد و 239 میلیون تومان می شود.

او درباره اظهارات یوسفی، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری امکان ورزشی قبل از بازی پرسپولیس و نفت مبنی بر اینکه سازمان لیگ حق تبلیغات را پرداخت نمی کند و در این بخش هیچ اسمی از پرسپولیس به عنوان طرف قرارداد برده نشد، گفت: ابتدا سازمان لیگ مصاحبه کرد و گفت که شرکت توسعه اجازه برگزاری مسابقه را نمی دهد. اما این سازمان لیگ بود که گفت در صورت انجام نشدن تبلیغات، اجازه برگزاری بازی را نمی دهد. سازمان لیگ با کدام مجوز به خاطر نبود تبلیغات اجازه برگزاری مسابقه را نمی دهد؟ ماده قانونی که به خاطر نبودن تبلیغات می تواند جلوی برگزاری مسابقه را بگیرد، نشان دهید. ما 239 میلیون تومان برای برگزاری بازی بدون تبلیغات گرفته ایم و در صورت انجام نشدن تبلیغ، سازمان لیگ باید با پرسپولیس طرف حساب شود. پرسپولیس می گوید می خواهم استادیوم را بدون تبلیغات اجاره کنم. چرا می گویند شرکت توسعه اجازه برگزاری بازی را نمی دهد؟ ما که اجازه دادیم دو تیم وارد زمین شوند و تمرین کنند؟ ما زمین را به این قیمت اجاره داده ایم و دیگر کاری به سایر قضایا نداریم.

معاون شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی ادامه داد: پرسپولیس نتوانسته بود زمین را با قیمت تبلیغاتی اجاره کند. در نتیجه مسئول سازمان لیگ باید می گفت چون پرسپولیس نتوانسته اقدامی کند، ما نگذاشتیم بازی انجام شود. چرا مهندس یوسفی نباید جواب سازمان لیگ را بدهد؟

خدایی با بیان اینکه قیمت اجاره استادیوم آزادی بالا نرفته گفت: اگر می گفتم روی درآمدزایی 200 میلیارد تومانی، دو میلیارد تومان به استادیوم آزادی بدهید، می توانستیم بگوییم قیمت ها بالا رفته است. اگر قیمت واقعی اجاره بهای استادیوم را بگوییم، باید سه میلیارد تومان برای هر بازی بگیریم. ما عملا مانیتورینگ را نگرفته ایم. وقتی یک باشگاهی می گوید یک میلیارد و 239 میلیون تومان می دهم، بگویم نده؟ فردا می گویند خدایی چرا نگذاشتی پول وارد خزانه کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه در این ماجرا، این شرکت با باشگاه های استقلال و پرسپولیس و این باشگاه ها با سازمان لیگ طرف حساب هستند گفت: بحث ما این است ما با باشگاه استقلال و پرسپولیس طرف قرارداد هستیم و باشگاه هم باید استانداردها و قوانین برگزاری مسابقه را فراهم کند. من که زمین را اجاره می دهم دخالتی ندارم. باشگاه می گوید با این قیمت زمین را اجاره می کنم و من هم به میزانی که اجاره کرده، زمین را در اختیارش می گذارم.

این مقام مسئول گفت: باشگاه استقلال صورت جلسه ای را با سازمان لیگ تنظیم کرد که قرار شد تبلیغات 30 بازی خانگی استقلال و پرسپولیس را خودشان انجام دهند. استقلال در بازی اول 10 میلیارد درآمدزایی کرد و یک میلیارد و 239 میلیون تومان به شرکت توسعه پرداخت کرد اما سازمان لیگ برای دریافت سه میلیارد تومان خود شماره حساب معرفی نکرد چرا که درودگر از روز اول مقاومت می کرد. سپس باشگاه پرسپولیس زنگ زد و گفت برای بازی هفته ششم مقابل صنعت نفت زمین را با تبلیغاتش اجاره می کند اما چون در بازی دوم نتوانست حساب های خود را با لیگ وا بکند، گفت زمین را بدون تبلیغات می خواهم.

او با اشاره به وساطت وزیر ورزش برای برگزاری بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان گفت: روز گذشته در نهایت آقای سجادی به آقای یوسفی زنگ زدند و گفتند اجاره برگزاری این بازی با وجود پرداخت نشدن اجاره بهای تبلیغات داده شود تا بعد از این مسابقه درباره این مسائل مشخص تکلیف شود. از آن زمان تا به امروز سازمان لیگ به جای حل و فصل موضوع، هجمه ای را علیه ما را انداخته و با الفبا و ادبیاتی سخن می گوید که اصلا مناسب نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ماجرای تاخیر در بازی پرسپولیس؛ اجاره ورزشگاه بدون حق تبلیغات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای تاخیر در بازی پرسپولیس؛ اجاره ورزشگاه بدون حق تبلیغات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید