کمترین بهره گردشگری را از آثار ثبت جهانی خوزستان می بریم

به گزارش مقاله های علمی، یک دوستدار میراث فرهنگی شوشتر با اشاره به آثار ثبت جهانی شده در استان خوزستان گفت: ما از ظرفیت این آثار به علت معرفی نشدن آنها به گردشگران کمترین استفاده را می بریم.

کمترین بهره گردشگری را از آثار ثبت جهانی خوزستان می بریم

به گزارش مقاله های علمی ابوالفضل مهدی پور در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که توریستی آبی نعمتی خدادادی است ولی ما کمترین بهره را از آن می بریم گفت: ما سدهای بی شماری در استان خوزستان داریم که باید با استفاده از آنها در فصل تابستان از سراسر کشور و نقاط دنیا توریست جذب کنیم.

دوستدار میراث فرهنگی شوشتر ادامه داد: بیشترین کوشش ما روی تبلیغات اماکن شوشتر است. در حالی که فرصت های بی شماری در استان خورستان همانند توریستی آبی در فصل گرما وجود دارد.

او معتقد است: ما می توانیم با استفاده از تبلیغات برای جاذبه های توریستی مانند رودخانه ها و سدها توریست جذب کنیم.

مهدی پور با بیان این که در شوشتر و دزفول جذب توریستی آغاز شده اما باز هم کم است پیشنهاد کرد: می توان با استفاده از نیروهای تخصصی، سرمایه گذاری، اعطای تسهیلات به بخش خصوصی در حوزه توریستی آبی و بعلاوه آموزش افراد در این حوزه در کنار توریستی آبی توریستی تفریحی، مذهبی، غذا، بافت تاریخی و... را توسعه دهیم.

وی افزود: می توانیم با برگزاری جشنواره در کنار رودخانه کارون که کمترین بهره از آن برده می گردد، با آموزش قایق رانی و ورزش های آبی علاقه مندان را از سراسر کشور جذب کنیم.

این دوستدار میراث فرهنگی معتقد است: کمترین تبلیغات توریستی در حوزه های توریستی آبی، تاریخی و مذهبی است. بنابراین ضروری است ظرفیت های توریستی آنها به بازدیدکنندگان و توریستان داخلی و خارجی معرفی گردد.

منبع: دنیای سفر

به "کمترین بهره گردشگری را از آثار ثبت جهانی خوزستان می بریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمترین بهره گردشگری را از آثار ثبت جهانی خوزستان می بریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید