بازگشایی موزه عروسک و فرهنگ ایران پس از یک سال تعطیلی

به گزارش مقاله های علمی، یک سال پیش موزه عروسک های ملل به خاطر مشکل مکان استقرار تعطیل شد و حالا قرار است عروسک ها و بازیچه های بخش ایران این موزه در فضایی تازه به نمایش درآید.

بازگشایی موزه عروسک و فرهنگ ایران پس از یک سال تعطیلی

علی گلشن از بازگشایی موزه عروسک و فرهنگ ایران اطلاع داد و گفت:

سال 93 دو کلکسیونر خصوصی، یعنی من و مسعود ناصری، موزه عروسک های ملل را در منطقه پاسداران تهران و در فضایی اجاره ای با کمتر از هزار عروسک افتتاح کردیم؛ موزه ای که سال پیش، به دلیل اتمام مهلت اجاره، تعطیل شد و ما عروسک ها را در کارتن گذاشتیم، به این امید که بار دیگر آن ها را به نمایش بگذاریم و فرهنگ و آداب و رسوم 80 کشور دنیا را به مردم بشناسانیم.

گلشن ادامه داد:

حالا فضایی از سوی شهرداری منطقه 12 به عروسک ها، لباس ها، بازیچه ها و صنایع دستی منطقه ها مختلف ایران تعلق گرفته و بخش ایران موزه پیشین عروسک های ملل به این محل تازه منتقل می گردد و عروسک های ملل در خیابان میرداماد تهران باقی می مانند.

به گفته مدیر موزه عروسک و فرهنگ ایران، در این موزه علاوه بر عروسک های ایرانی و لباس و صنایع دستی، عروسک هایی که مژده دانش پژوه از بزرگان ادبیات کودک و نوجوان چون جبار باغچه بان، توران میرهادی، هوشنگ مرادی کرمانی و ثریا قزل ایاغ ساخته و بعلاوه عروسک های سلسله های تاریخی ایران به نمایش گذاشه می گردد. بخشی هم به نمایش فیلم و برگزاری کارگاه های آموزشی اختصاص داده شده است.

گلشن، عروسک ها را سفیران فرهنگی دانست و گفت:

با شناخت عروسک ها می توان با پیشینه تاریخی، فرهنگ و موقعیت اجتماعی ایران و دنیا آشنا شد. بدون شک، این شناخت و آگاهی می تواند پایه های صلح، دوستی و احترام بین انسان ها را راسخ کند.

این نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان در انتها گفت:

موزه عروسک و فرهنگ ایران با همکاری شهرداری منطقه 12، هفته آینده در آدرس تهران، دروازه دولت، خیابان خاقانی شمالی، کوچه فیات، شماره 2 بازگشایی می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "بازگشایی موزه عروسک و فرهنگ ایران پس از یک سال تعطیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی موزه عروسک و فرهنگ ایران پس از یک سال تعطیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید