بعضی بی اعتنا به آمار می گویند تعاملی با جهان نداریم و تعطیلی شنبه اهمیتی ندارد! ، آمار پایین تعطیلات ایران در مقایسه با میانگین تعطیلی در جهان

به گزارش مقاله های علمی، محسن پیرهادی،عضوهیات رئیسه مجلس گفت: ساماندهی تعطیلات موضوعی است که از 10 الی 15 سال پیش در کشور مطرح بوده است.

بعضی بی اعتنا به آمار می گویند تعاملی با جهان نداریم و تعطیلی شنبه اهمیتی ندارد! ، آمار پایین تعطیلات ایران در مقایسه با میانگین تعطیلی در جهان

مقاله های علمی آنلاین - گروه سیاسی: محسن پیرهادی،عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه ساماندهی تعطیلات موضوعی است که از 10 الی 15 سال پیش در کشور مطرح بوده است، گفت: نقاط قوت خوبی برای ساماندهی تعطیلات در کمیسیون اجتماعی مطرح شده است و شخصاً پیگیری نموده ام که این موضوع زودتر به ثمر برسد.

پیرهادی ایجاد تعطیلی شنبه به جای پنج شنبه را استفاده از فرصت بین المللی برای تعاملات تجاری دانست و گفت: به رغم تجارت 113میلیار ددلاری ایران با کشورهای مختلف جهان و با توجه به حجم مناسب و روبه رشد تعاملات تجاری کشورمان با جهان، متأسفانه برخی بدون در نظر گرفتن آمار ایراد می گیرند تعاملی با کشورهای جهان نداریم و تعطیل نبودن شنبه اهمیتی ندارد.

وی با بیان اینکه اندازه تعطیلات در کشور نسبت به جهان خیلی پایین تر است، تعطیلات مناسبتی ملی و مذهبی و بعلاوه تعطیلی رسمی روز آدینه 79 روز است؛ درحالی که میانگین تعطیلی در جهان 125 روز است.

در ایران، پنج شنبه ها فقط در برخی از شهرها تعطیل است و آدینه به صورت رسمی تعطیل است. از سوی دیگر شنبه ها و یکشنبه ها عموم کشورهای جهان تعطیل هستند و در عمل چهار روز تعاملات تجاری و مالی خود را با جهان قطع نموده ایم. زمانی که می خواهیم با جهان تعامل کنیم، کشورهای جهان در تعطیلات هستند و زمانی که آنها فعالیت می نمایند، در ایران تعطیلی وجود دارد و به همین جهت چهار روز کاری فرصت تعامل با جهان را از دست می دهیم.

تعطیلی شنبه حتماً یک فرصت مناسبی برای جامعه مالی ایجاد می نماید؛ اما مسلماً این به معنای حل مسائل مالی به طور کامل نیست و تأثیر تحریم بیشتر از این اندازه است.

تعطیلی شنبه به جای پنج شنبه اثر مطلوب در اقتصاد دارد و یک روز به زمان تعامل مالی کشورمان با جهان اضافه می نماید،در شرایط موجود شاهد تحرکات مطلوبی از سوی دولت با کشورهای منطقه و فرامنطقه هستیم و در نتیجه نیازمند افزایش زمان تعامل مالی هستیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "بعضی بی اعتنا به آمار می گویند تعاملی با جهان نداریم و تعطیلی شنبه اهمیتی ندارد! ، آمار پایین تعطیلات ایران در مقایسه با میانگین تعطیلی در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی بی اعتنا به آمار می گویند تعاملی با جهان نداریم و تعطیلی شنبه اهمیتی ندارد! ، آمار پایین تعطیلات ایران در مقایسه با میانگین تعطیلی در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید