بفرمایید هتل قصر!

به گزارش مقاله های علمی، گذراندان یک شب رویایی و به یادماندنی در زیباترین و گران ترین هتل های جهان آرزوی خیلی هاست؛ هتل هایی که با امکاناتی منحصر به فرد ساخته شده اند؛ از سونا و استخر اختصاصی گرفته تا راننده شخصی و آشپز مخصوص. حتی بسیاری از افراد مشهور و ستاره های جهانی ورزش و سینما هم رویای اقامت در این هتل را در سر دارند؛ البته بیشتر دوست دارند با این کارشان نام شان را سر زبان ها بیندازند و جنجال های خبری بیشتری درست نمایند. همین مساله باعث شده که آنها از مشتری های پروپا قرص این هتل های گرانقیمت باشند.

بفرمایید هتل قصر!

بفرمایید هتل قصر!

نویسنده: ندا بهجتیان

یک شب اقامت در گران ترین هتل های جهان، رویای بسیاری از انسان های روی زمین است

گذراندان یک شب رویایی و به یادماندنی در زیباترین و گران ترین هتل های جهان آرزوی خیلی هاست؛ هتل هایی که با امکاناتی منحصر به فرد ساخته شده اند؛ از سونا و استخر اختصاصی گرفته تا راننده شخصی و آشپز مخصوص. حتی بسیاری از افراد مشهور و ستاره های جهانی ورزش و سینما هم رویای اقامت در این هتل را در سر دارند؛ البته بیشتر دوست دارند با این کارشان نام شان را سر زبان ها بیندازند و جنجال های خبری بیشتری درست نمایند. همین مساله باعث شده که آنها از مشتری های پروپا قرص این هتل های گرانقیمت باشند.

لاگونیسی

هتل سلطنتی لاگونیسی آتن با هزینه شبی 52 هزار دلار، گران ترین هتل جهانست. در واقع هر کدام از سوئیت های این هتل خودشان به تنهایی یک ویلای شخصی به حساب می آیند و به همین دلیل است که به آن هتل - ویلا هم گفته می گردد. هر کدام از این سوئیت ها شامل دو اتاق خواب بسیار بزرگ، یک نشیمن با شومینه ای رویایی، دو سرویس بهداشتی، یک پذیرایی، یک اتاق کار با اینترنت رایگان، لپ تاپ، فکس، پرینتر و حتی تلفن تصویری است. یک استخر بسیار زیبا و سونای خصوصی و یک سالن ورزشی کوچک با دستگاه های مختلف ورزشی هم درست در مقابل اتاق خواب ها واقع شده است که این سوئیت ها را به یک باشگاه کوچک ورزشی تبدیل نموده است. مهمانان ویژه این سوئیت های ویلایی می توانند برای خودشان سرآشپز خصوصی، پیشخدمت تمام وقت و حتی پیانیست هم داشته باشند. هر کدام از این ویلاها با مساحتی 410 متری برای اقامت پنج نفر طراحی شده است.

تی وارنر

هتل چهارفصل تی وارنر نیویورک یکی از گران ترین هتل های جهانست که برای هر شب اقامت در سوئیت های آن باید 35 هزار دلار پرداخت. این هتل بلندترین هتل منهتن است و گران ترین قسمت آن پنت هاوس آن است که نمایی 360 درجه از شهر دارد. البته این پنت هاوس با 9اتاق به طور کامل در اختیار یک نفر قرار داده می گردد. یکی از زیباترین بخش های این پنت هاوس، دیوارهای آن است که با مروارید، طلا و پلاتین تزئین شده. در سالن بزرگ این پنت هاوس هم شمعدانی با 1/2 متر ارتفاع و از جنس برنز قرار داده شده که یکی از کارهای طراح مشهور فرانسیس خاویر است و ارزش مادی زیادی دارد. مسافرانی که در این سوئیت اقامت می نمایند، یک راننده و راهنمای گردشگری مخصوص هم خواهند داشت که آنها را با رولزرویز با مرسدس مایباخ دور تا دور شهر می گرداند. یک سونای خصوصی، یک آسانسور کاملاً خصوصی و نشیمنی تزئین شده با چوب های بامبو امکانات ویژه ای هستند که تنها در این طبقه و در این پنت هاوس قرار گرفته اند.

ویلسون

سوئیت پنت هاوس هتل ویلسون در ژنو با هزینه 33 هزار دلار برای هر شب اقامت یکی دیگر از گران ترین سوئیت های جهان به شمار میرود. نمای مقابل این هتل که از بیشتر اتاق ها و سوئیت های آن مشاهده می گردد، دریاچه زیبای ژنو است. این سوئیت به قدری بزرگ است که می توان به راحتی از 40 مهمان در آن پذیرایی کرد؛ حتی میز و جایگاه آن هم به تعداد کافی برای پذیرایی از این مهمان ها در نظر گرفته شده اند و همه آنها می توانند دور یک میز، شام خود را صرف نمایند. آسانسور خصوصی سوئیت باعث می گردد تا هیچ کس به غیر از متصدیان هتل از رفت و آمد افرادی که این پنت هاوس را اجاره نموده اند، با خبر نشوند. این آسانسور طوری است که حتی لازم نیست برای توقف آن دکمه ای فشرده گردد چرا که به طور اتوماتیک عمل می نماید و تنها توقف آن در سوئیت و طبقه همکف است. این سوئیت، چهار اتاق خواب، شش سرویس بهداشتی، سینمای خانگی، میز بیلیارد و حتی یک پیانوی سفید رنگ با طراحی منصحر به فرد هم دارد.

پل

سوئیت اختصاصی هتل پل در جزیره پارادایز در باهاما با مبلغ 25 هزار دلار برای هر شب اقامت، یکی از عجیب ترین سوئیت ها به شمار می رود زیرا این سوئیت در واقع پلی است که دو برج هتل را به هم متصل نموده و باعث شده تا این هتل علاوه بر معروفیت به یکی از گرانترین هتل های جهان هم تبدیل گردد.

خاص بودن سویت به خاطر وجود یکی از گرانقیمت ترین پیانوهای جهان و یک شمعدان ساخته شده از طلای 24 عیار است که اتاق ناهار خوری را تزئین نموده اند. ارتفاع سقف این سوئیت 3/5 متر بوده و پنجره هایی به همین ارتفاع هم دارد. سوئیت هتل پل 10 اتاق دارد که شامل اتاق های خواب، نشیمن، اتاق سینما و ناهار خوری می شوند. به خاطر قرارگیری پل در طبقه 23 چشم انداز ای بسیار زیبا از پنجره های آن قابل مشاهده است. یکی از مهمانان پروپا قرص این سوئیت مایکل جکسون بود که هر سال چند شب را در این هتل می گذراند./>

ریتز کلارتون

هتل ریتز کلارتون در مسکو واقع شده است و با داشتن 11 طبقه، به طور کلی شامل 334 اتاق و 65 سوئیت می گردد. در واقع این هتل در برترین جای مسکو و در کنار میدان سرخ قرار گرفته؛ جایی که کاخ کرملین و کلیسای جامع باسیل به خوبی از اتاق های آن دیده می شوند. بزرگ ترین و گران ترین سوئیت آن 42 متر مربع مساحت دارد و با مبلمان و دکوراسیونی از چوب های تیره و براق با روکش های چرمی تزئین شده است. تمام سرویس های بهداشتی، از سنگ های مرمری که از کوه های التای آورده شده پوشیده شده اند. این سوئیت دارای یک کتابخانه بزرگ است که نایاب ترین کتاب های جهان در آن به چشم می خورند. قیمت هر شب اقامت در این سوئیت 18200 دلار است.

برج العرب

سوئیت سلطنتی برج العرب در دوبی که در ارتفاع 321 متری برج و درقسمت هتل آن واقع شده، با قیمت 18 هزار دلار برای هر شب اقامت. یکی دیگر از گران ترین سوئیت های جهانست. البته دیگر سوئیت ها و اتاق های هتل هم قیمت بسیار بالایی دارند و همین باعث شده تا این هتل هم در لیست گران ترین ها قرار بگیرد. کفپوش های سوئیت به طور کلی از سنگ مرمر و رگه های باریک از طلا بوده و تمام دکوراسیون آن از چوب های آلبالویی رنگ هستند. تمام وسایل حمام این سوئیت سلطنتی از مارک معروف هرمس است و آسانسور و سینمای اختصاصی از دیگر امکانات این سوئیت هستند. این آسانسور اختصاصی تنها در طبقه همکف، مرکز خرید و رستوران برج توقف دارد و اگر به اجاره بها کمی اضافه گردد، می توان از یک راننده تمام وقت با اتومبیل رولزرویز با یک هلی کوپتر با خلبان هم بهره مند شد.

ریچموند

سوئیت آرملد در طبقه هفتم هتل ریچموند قرار گرفته و تقریباً کل این طبقه را به خود اختصاص داده است. معروفیت این سوئیت به خاطر داشتن مجموعه بی نظیر از وسایل هنری، آنتیک و قیمتی است. البته برخلاف تصور، این سوئیت با این وسایل نه تنها دکوراسیون کلاسیک ندارد بلکه طراحی آن بسیار مدرن است. از پنجره های این سوئیت، نمای زیبایی از شهر ژنو و کوه آلپ دیده می گردد. کفپوش سوئیت آرملدر از موزاییک هایی هستند که نقوش آنها با طلا طراحی شده است. بالکن مقابل سوئیت بسیار بزرگ است و حدود 91 متر مساحت دارد. برای هر شب اقامت در این سوئیت زیبا باید 17500 دلار پرداخت. این سوئیت در بازسازی هتل در سال 2007 به آن اضافه شد.

جورج وی

خیابان شانزه لیزه به عنوان یکی از زیباترین خیابان های جهان با فروشگاه ها و رستوران های بسیار معروف معروفیت جهانی دارد. هتل چهار فصل جورج وی هم یکی از شاهکارهای معماری و یکی از مشهورترین هتل های جهانست که در این خیابان واقع شده. هتل جورج وی در سال 1928 با هزینه ای 31 میلیون دلاری ساخته شده و 244 اتاق و سوئیت دارد. دو سوئیت این هتل که در طبقه همکف قرار دارند، گران ترین سوئیت های هتل هستند که هر کدام از آنها مساحتی حدود 245 متر مربع دارند و برای یک شب اقامت در آنها باید مبلغ 16 هزار دلار پرداخت. سوئیت ها درست مانند یک خانه با تجهیزات کامل از قبیل آشپرخانه، نشیمن، اتاق مهمان و حتی استخر و سونای اختصاصی هستند. البته هر کدام از این سوئیت ها به دو بخش مجزا تقسیم شده اند؛ اتاق های خواب و استراحت و اتاق های پذیرایی.

پارک هیات

سوئیت امپراتور که در طبقه پنجم هتل پارک هیات پاریس واقع شده است با مساحتی 200 متری، برای هر شب 15500 دلار اجاره داده می گردد و به همین دلیل در لیست گران ترین سوئیت های جهان قرار گرفته است. این سوئیت دارای بالکنی به مساحت 60 متر است که به سمت خیابان رودلا پایکس قرار گرفته است؛ خیابانی که با داشتن مشهورترین مارک های جهان خیابان مد لقب گرفته. تمام دکوراسیون این سوئیت از پشم، ابریشم و برنز بوده و در واقع بیشتر به خانه های سلطنتی فرانسوی شباهت دارد تا سوئیت یک هتل. بعلاوه سونا و جکوزی خصوصی، اتاق کار با اینترنت رایگان، اتاق تلویزیون با سینمای خانگی و یک آشپزخانه کامل از دیگر امکانات این سوئیت هستند.

منبع: نشریه همشهری سرنخ شماره 112.

منبع: راسخون

به "بفرمایید هتل قصر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بفرمایید هتل قصر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید