برترین هتل های جنگلی شمال ایران در سال 1401

به گزارش مقاله های علمی، هر ساله تعداد مسافران زیادی به سوی شهرهای شمالی سفر می نمایند تا از منطقه ها بکر زیبا و دیدنی لذت ببرند و از برترین هتل های جنگلی شمال استفاده نمایند. یکی از این مقصد های سفری برای مسافران جنگل است و چه بسا بسیاری از آن ها دوست دارند در کنار جنگل تجربه هتل داشته باشند تا از منظره سرسبز آن لذت ببرید. در این مقاله خبرنگاران به شما اهالی سفر برترین هتل های جنگلی را معرفی میکند. خب بستگی دارد به کدام منطقه خطه سرسبز شمال و شهرهای آن سفر میکنید و برای این که در انتخاب هتل خود راحت باشید این گزارش کوتاه رو برای شما مخاطب های اهل سفر نوشته ایم تا در تصمیم گیری راحت تر باشید .

برترین هتل های جنگلی شمال ایران در سال 1401

خرید آسان سریع و آسان بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل با مقاله های علمی .

هتل های جنگلی شمال| تنکابن: مجتمع اقامتی چالدره

فاصله تهران تا تنکابن راهی نیست و حدود چهار الی پنج ساعت است. تنکابن نام قدیمی شهسوار بوده است و بسیاری از مردمان بومی آنجا به همین نام می شناسند. شهسوار شهر بسیار بزرگی نیست اما در جوار دریا و جنگل و زمین های کشاورزی است. اینجا شما می توانید یکی از برترین تجربه های خود را داشته باشد و در منطقه بکر یکی از برترین هتل جنگلی شمال را تجربه کنید. پس در فصل بهار و اردیبهشت این تجربه ناب رو از دست ندهید.

هتل جنگی چالدره در جنگل های دوهزار که بخشی از جنگل های مازندران است واقع شده و زیبایی وصف ناشدنی دارد. برای رسیدن به این اقامتگاه اگر خودروی شخصی ندارید از تاکسی و آژانس های شهری میتوانید بهره ببرید، زیرا این هتل زیبا در بافت شهری نیست. این هتل در قلب جنگل های مازندران است ک یکی از برترین هتل های جنگلی شمال ایران است که تجربه کردن آن برای اهالی سفر لذت بخش است. ساختمان های هتل جنگلی چالدره همگی از جنس چوب درخت توسکا ساخته شده اند و از همین رو معماری و طراحی آن از معماری بومی الهام گرفته شده که بسیار زیبا هست. تماشا معماری چوبی برای بسیاری از مسافران با خانه های سیمانی و صنعتی خودش یک تجربه جالب است. کلبه های چوب توسکا 36 متری است و کلبه های افرا 65 متری ساخته شده اند. در تمامی هتل جنگل چالدره امکانات رفاهی وجود دارد. در این هتل با گردآوری آب از چشمه های اطراف آب گوارا تازه چشمه را به مسافران می دهد. در این هتل امکانات مجذوب کنندهی چون دوچرخه سواری، جنگل نوردی و ماهیگیری مهیا است که برای استفاده آن با پذیرش هتل میتوانید هماهنگ کنید. در این جنگل رودخانه دوهزار عبور میکند که از وسط هتل جنگلی چالدره نیز میگذرد. این هتل یک رستوران دارد که میتوانید غذاهای محلی مازندرانی را نوش جان کنید و همراه با صدای طبیعت از خوردن غذای محلی لذت ببرید.

هتل آپارتمان تنکا پارسه

هتل تنکا پارسه یکی دیگر از برترین هتل های جنگی شمال است و این هتل در ارتفاعات جنگل های سه هزار تنکابن واقع شده است. فاصله آن به شهر به نسبت کمی طولانی است و اگر خودروی شخصی ندارید برترین گزینه خودروهای آژانس های تنکابن است تا از آن بهره ببرید. این هتل از مجموعه هتل های جنگلی شمال است که به تازگی ساخته شده است و کلیه اتاق از هر طرف به سمت جنگل پنجره دارند. اتاق های هتل به صورت سه تخته، دوتخته است و هم چنین واحد های اقامتی سوئیتی و رویال داردکه رویال ها بزرگترین متراژ مجموعه اقامتی را دارند. صبحانه این هتل مانند تمامی هتل ها سلف سرویس و یا همان بوفه باز است. با یک راهنمای محلی میتوانید در جنگل های سه هزار قدم بزنید و بسیاری از گونه های درختی و حیات وحش را ببنید. در هتل جنگلی تنکا تجربه آن را دارید که از فضای دل انگیز مه و جنگل را ببنید. در فصل پاییز اقامت در این هتل تجربه بسیاری ناب و همان گونه که در تراس هتل نشسته اید با تماشا رنگ بندی های طبیعت و برگ های خزان پاییزی لذت دو چندان در سفر خواهید داشت. در فصل بهار و تابستان نیز مجذوب کنندهیت های خودش را دارد. از آنجا که این مجموعه یکی از برترین هتل های جنگلی شمال به شمار میرود کادری مجرب و خوش رو به از مسافران استقبال می نمایند وسیع دارند برترین خدمات رفاهی در اختیار مسافران بگذارند. جدای از جنگل های دو هزار و سه هزار نیز پارک جنگلی چالدره، آبشار سنگ بن چشمه از جاذبه های طبیعت گردی تنکابن است که می توانید ببنید اما یادتان باشد هر کدام از این جاذبه ها فاصله طولانی باهم دارند.

اقامتگاه بوم گردی کلچال تنکابن

اقامتگاه های بوم گردی یکی از موارد بسیار مهم در صنعت جهانگردی هستند. اقامتگاه بوم گردی بنا بر معماری گذشته و خانه های محلی منطقه ساخته می شوند و در بسیاری مواقع با بهره گیری از همان خانه و با ایجاد بازسازی و تغییر کاربری آن، به اقامتگاه بوم گردی از سوی سازندگان تبدیل می شوند. در تنکابن اگر دوست داشتید تجربه جنگل را داشته باشید و هتل نباشد اقامتگاه بوم گردی کلچال یکی از پیشنهادات تیم حرفه ای مقاله های علمی است. این اقامتگاه و یا هتل جنگلی کوچک در ابتدای جاده دوهزار، در سه راه لتاک، روستای پشته واقع شده است. این اقامتگاه در کل دارای هفت اتاق است و اینترنت رایگان در دل جنگل دارد که مزیت برای مسافران است. در این اقامتگاه انواع غذاهای محلی طبخ می گردد و بنا به سلیقه مسافران انتخاب می گردد. مانند تمامی اقامتگاه ها صبحانه رایگان است و در ایوان اقامتگاه در کلبه چوبی همراه با صدای طبیعت از خوردن آن لذت دوچندان ببرید. از پنیر و شیر و کره محلی اطراف روستا گذاشته می گردد که امتیاز مهمی است، می توانید شیر داغ محلی را نوش جان کنید. این اقامتگاه بخش باغ و سبزیجات تیز دارد درختکاری و گل کاشتن فرصتی است که مدیر اقامتگاه به مسافران می دهد. اگر چه اقامتگاه بوم گردی است اما در حد یک هتل کوچک است که یکی از برترین هتل های جنگلی شمال ایران محسوب می گردد.

اقامتگاه بوم گردی خانه مادر جون تنکابن

در تنکابن اقامتگاه بوم گردی دیگر نیز هست که تجربه ماندن در جنگل را با آن خواهید داشت. اگر چه امکانات آن متناسب اقامتگاه بوم گردی است ولی از برترین هتل های جنگلی شمال میتواند به حساب آید و این به خاطر امکانات ناب و مجذوب کننده اقامتگاه است. اقامتگاه بوم گردی خونه مادرجون در روستای چالوس شهر تنکابن است که از خانه های قدیمی و محلی منطقه بوده است و تبدیل به اقامتگاه بوم گردی شده است که خاطره بسیاری برای مسافران ساخته است. این اقامتگاه دارای سه اتاق است و یک ایوان یا بهار خواب دارد که منظره رو به دریا است و منظره پنجره های اتاق به روبه شمال است. حداکثر ظرفیت بیست مسافر دارد پس در فصل های شلوغ سفری و های سبزت یادتان باشد که باید بسیار زودتر رزرو کنید . خب با ماندن در این اقامتگاه تجربه های فرهنگی و طبیعی می توانید داشته باشد. یادتان باشد کاشت درخت، گل، استفاده از چای آتشی همگی این ها رسم های ایرانی بوده است که جزو میراث فرهنگی ناملموس به شمار می آید و از همین رو اقامتگاه های بوم گردی نه تنها معماری یک منطقه را حفظ می نمایند بلکه رسم و سنت های آیینی را به مسافران انتقال میدهند و همین دلیل نیز در بین مسافران بسیار محبوب شده است. در اقامتگاه محلی مادر جون می توانید سبزیجات متنوع را خودتان بچیند، درخت کاری و ماهیگیری در برکه داشته باشید و استفاده از تنور محلی داشته باشید و تجربه پخت نان محلی را به خودتان هدیه دهید و یک عصرانه دلپذیر در هوای مطبوع داشته باشید.

اقامتگاه بوم گردی نسا تنکابن

یکی دیگر از اقامتگاه های بوم گردی تنکابن نسا است که در روستای یوج واقع شده است و از برترین هتل های جنگلی شمال نیز محسوب گردد . این اقامتگاه ور روستای پلکانی یوج ساخته شده است که بسیار زیبا است و میتوانید در دل طبیعت روستای یوج حسابی لذت ببرید. با این روستا امکان ورود با خودرو رو ندارید چون در گذشته طوری طراحی شده است که اسب و قاطر فقط استفاده می گردد و امکان بازکردن کوچه ها در این روستا نیست و از طرفی هم در این زندگی صنعتی و شهری یک مزیت محسوب میگردد. باید پای پیاده را انتخاب کنید و حالت کوهنوردی بسیار سبکی است و یا از اسب و قاطرهای در محل که اجاره داده می گردد بهره ببرید. این اقامتگاه خیلی بزرگ نیست و در مجموع دو واحد دارد که یک اتاق 16 متری در حد هشت نفر و یک اتاق دو نفر در حد هشت نفر جهانگرد دارد. البته زیبایی روستای یوج را درنظر بگیرید در قبل از های سیزن یعنی ایام شلوغ سفر حتما آن را روزرو کنید. تمامی اتاق های این اقامتگاه دارای ایوان هستند و نشستن در ایوان بسیار لذت بخش هست. در این اقامتگاه حمام و سرویس بهداشتی مشترک است. با سفارش به بخش پذیرش میتوانید یکی از انواع غذاهای محلی را بهره ببرید. هم چنین با اقامت در ماه اردیبهشت و خرداد میتوانید به عنوان سوغات سبزهای کوهی را از اهالی روستا بخرید. سبزی های کوهی این منطقه تنوع بالایی دارد و در بسیاری از دمنوش ها و غذاهای مختلف میتوانید و آن ها را معطر کنید. از جاذبه های نزدیک این اقامتگاه پارک جنگلی خشک داران و دشت دریا سر هست که یکی از بهشت های اردیبهشت ایران است. با ورود به روستای یوج حس روستاهای پلکانی کردستان را دارید اما لهجه شیرین مازندرانی به یاد شما می آورد که در یکی از منطقه ها بکر شمال هستید.

اقامتگاه کلبه ای زانوس در نوشهر

روستای زانوس در 65 کیلومتری شهر نوشهر واقع شده است. جنگل و چشمه های بسیار زیبا و آبشار متعدد این روستا را این مکان را یکی از مقصد های جهانگردی در بهار و تابستان نموده است. البته در دو ماه اول پاییز است برای سفر رفتن مناسب است و زیبای وصف ناشدنی با انواع رنگ برگ های درختان دارد. طرح دهکده جهانگردی زانوس در 1400 به بهره برداری رسید. که در آن کلبه های چوبی حدود شش سوئیت ساخته شده است و امکانات مجزا دارد. لوازم آشپزخانه کامل است. هر سوئیت حیاط مجزا دارد و دارای سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی است. تخت های دو نفره به همراه پتوی اضافه است. در این دهکده جهانگردی قرار است سالن سینما، زمین تنیس و سالن بیلیارد اضافه گردد. در آینده کلبه های اقامتی بسیار لوکس و چوبی قرار است به سی عدد برسد . این بخش یکی از برترین هتل های جنگلی شمال است که تجربه آن بسیار بکر و خاص است و بسیاری تجربه خودشان در فضای مجازی نوشته اند.

اقامتگاه کومه بهشهر

اقامتگاه کومه بهشهر دارای هشت کلبه چوبی است. که هر دو کلبه سرویس بهداشتی مشرک دارد و یکی دو مورد نیز به صورت vip است که سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی دارد.این کلبه ها در میان جنگل سرسبز هستند که آرامش وصف ناشدنی دارند. و با خوردن چای آتشی در یک عصر می توانید درمیان جنگل لذت ببرید و به صدای طبیعت گوش فرا بدهید. در منطقه بهشهر جاذبه های چون آبشارسمبی، پارک جنگلی و چشمه سرخه او، حیات وحش تالاب و شبیه جزیره میانکاله، باغ شاه عباس صفوی، پرنده نگری از تالاب ها، آبشارنوردی، بازدید از گوزن ها، مرال، ماهیگیری، و….. است که سفر بینظیر در منطقه بکر خواهید داشت. اقامتگاه کومه یکی از برترین هتل های جنگلی شمال به شمار میرود که سفر بینظیر را خواهید داشت.

اقامتگاه بوم گردی جنت رامسر

چنانچه مقصد سفرتان رامسر بودید و در شهر هم گشت داشتید می توانید یک یا دو روز در جنگل به سرببرید و از هتل های جنگلی شمال به نام اقامتگاه جنت رامسر بهره مند شوید. رفتن در جنگل یکی از تمایل های مسافر ان ایرانی است که در منطقه زیبا اوقات خوشی را برای خود فراهم کند. اقامتگاه جنت رامسر در دوستای جنت رودبار است. حیاط این اقامتگاه به سمت کوه است که زیبای وصف ناشدنی نیز دارد، دارای سوئیت های 40 متری و سوئیت های 60 متری است که آشپزخانه و سرویس بهداشتی با امکانات مبله باکیفیتی دارد. این اقامتگاه بکر جنگلی در جنگل دالانی رامسر است و چون در دورنما نیز مزارع وسیع گل گاوزبان هم دارد در فصل بهار زیبایی عجیبی دارد و به مرکز گل گاوزبان معروفیت دارد. این اقامتگاه نیز در منطقه ییلاقی دالخانی واقف شده است که محیط شگفت انگیزی برایتان دارد.

مقاله های علمی برای شما سفری در برترین هتل های جنگلی شمال را آرزو دارد.

منبع: الی گشت

به "برترین هتل های جنگلی شمال ایران در سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین هتل های جنگلی شمال ایران در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید