روزی یک خیار بخورید و 8 خاصیت اعجاب آور آن را ببینید

به گزارش مقاله های علمی، خیار جزو صیفی جات پرمصرف در سبد تغذیه خانوار در کشورمان است. این میوه خوش عطر هم در سبد میوه خانواده ها جای دارد و هم در کنار وعده اصلی غذا به عنوان چاشنی مصرف می گردد. به خصوص در فصول گرم سال خیار به علت طبع خنکی که دارد و بعلاوه آبرسانی به بدن هواداران بیشتری پیدا می نماید.

روزی یک خیار بخورید و 8 خاصیت اعجاب آور آن را ببینید

اما اگر از فواید بی نظیر خیار آگاه شوید هر روز خوردن یک خیار را در وعده غذایی یا میان وعده خود جای می دهید.

در این مطلب از فواید خوردن یک خیار در روز برای بدن می گوییم:

خیار دارای ماده غذایی به نام فیستین است. این ماده موجود در خیار در افزایش سلامت مغز نقش دارد؛ بنابراین مصرف خیار به طور حتم یاری می نماید فکر تان قوی و متمرکز باقی بماند.

کاهش وزن و چربی سوزی

خیار به علت داشتن آب زیاد احساس سیری می دهد و به کاهش وزن یاری می نماید، بعلاوه خیار فاقد چربی و میوه ای بسیار کم کالری است و به چربی سوزی یاری می نماید.

یاری به سلامت روده و کاهش احتمال ابتلا به سرطان

خیار سرشار از آنتی اکسیدان است بعلاوه وجود فیستین در خیار به بهبود عملکرد روده یاری می نماید. مصرف این میوه به کاهش احتمال ابتلا به سرطان به ویژه سرطان روده یاری می نماید.

یاری به شادابی پوست

خیار حاوی ویتامین های B مانند نیاسین و ریبوفلاوین و بعلاوه ویتامین C و زینک (روی) است که برای حفظ سلامت پوست بسیار مفیدند. بعلاوه کافئیک اسید موجود در خیار برای جلوگیری از تحریک و التهاب پوست مفید است.

کاهش ریزش مو

همان طور که در بالا ذکر شد خیار دارای مقادیر بالایی ویتامین B است. این ویتامین به کاهش ریزش و تقویت مو یاری می نماید.

سم زدایی از کبد

خیار یک ماده سم زدا برای کبد است. مصرف روزانه خیار به پاک سازی کبد و روده ها یاری زیادی می نماید و بدن را از سموم پاک می نماید.

سلامت قلب و عروق

خیار حاوی پتاسیم، منیزیم و ویتامین K است. این سه ماده مغذی برای بهبود عملکرد قلب بسیار مفید است. ویتامین K نقشی اساسی در انعقاد خون و تنظیم سطح کلسیم خون دارد. تحقیقات نشان داده میان کمبود منیزیم و پتاسیم در بدن و افزایش فشار خون ارتباط وجود دارد. مصرف منظم خیار کلسترول مضر خون را هم کاهش می دهد.

کاهش قند خون

انواع مختلفی از ترکیبات فنول، فلاونوئید ها و تری ترپن در خیار موجود است که به کنترل گلوکز خون یاری و از بالا رفتن قند خون جلوگیری می نماید.

منبع: اعتمادآنلاین

منبع: فرارو

به "روزی یک خیار بخورید و 8 خاصیت اعجاب آور آن را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزی یک خیار بخورید و 8 خاصیت اعجاب آور آن را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید