رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت دیجیتال
به گزارش مقاله های علمی، رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت دیجیتال صبح امروز با حضور 6 استارتاپ این حوزه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار گشت. در این رویداد که بصورت آنلاین برگزار گشت، 170 کاربر، شامل سرمایه گذاران و مخاطبان رویداد از طریق پلتفرم اسکای روم در برنامه حاضر شدند و استارتاپ ها به منظور جذب سرمایه به ارائه پرداختند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،دکتر سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت دیجیتال از فعالیت 150 استارتاپ در این حوزه خبر داد و گفت: حوزه سلامت یکی از ماموریت های مهم حاکمیت است که دولت باید به مردم خدمات رسانی کند. در کنار حوزه ماموریتی دولت، این حوزه اقتصاد رو به رشدی نیز دارد. تکنولوژی های زیادی روانه حوزه سلامت شده است و بازار بزرگی نیز در زمینه های مختلفی، چون گردشگری سلامت، توریسم سلامت و صادرات خدمات سلامت و کالا های بهداشتی وجود دارد.
ملکی فر ادامه داد: خدمات فناورانه زیادی در این حوزه فراهم شده است و به لحاظ دانش فنی هیچ مسئله ای در ایران وجود ندارد و پژوهشگران می توانند سرمایه مورد نیاز خود را حتی از خارج از کشور تامین کنند.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه سلامت دیجیتال در وزارت بهداشت گفت: کارگروهی در وزارت بهداشت ذیل معاونت فناوری شکل گرفته که مقررات آن نیز تنظیم شده است و ما منتظر تصویب قوانین این کارگروه هستیم. حوزه سلامت حوزه ای بسیار مهم و با اهمیت است که با زندگی مردم سروکار دارد بنابراین بدون ارزیابی دقیق نمی توانیم اجازه ورود استارتاپ ها را به این حوزه بدهیم. امیدواریم هرچه زودتر این کارگروه اجرایی شده و فعالان اکوسیستم نوآوری در این حوزه فعالیت و سرمایه گذاری کنند.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با اشاره به اینکه این دومین رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت است و آخرین آن هم نخواهد بود، یادآور شد: استارتاپ های حاضر در این رویداد 9.4 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارند. بر اساس پیمایش اجرا شده در سال 98 حدود 150 استارتاپ در حوزه سلامت دیجیتال فعالیت می کنند.
در ادامه این رویداد، دکتر حسین وطن پور، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی را برطرف کننده مسائل اکوسیستم سلامت اعلام کرد و گفت: صندوق نوآوری اقدامات خوبی در حوزه سلامت انجام داده و مسائل اکوسیستم را برطرف کرده است. در حال حاضر صندوق نوآوری و خدمات آن یک فرصت طلایی برای شرکت های دانش بنیان است که فناوران می توانند از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: در حوزه سلامت به لحاظ تعداد فناور، نسبت به نهاد های دیگر اجرایی، تفاوت های آماری قابل توجهی از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان داریم، به طوری که 110 شرکت دانش بنیان صادراتی در حوزه سلامت شناسایی شده اند که برخی تمامی تولید خود را به کشور های دیگر عرضه می کنند.
رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در پایان به دغدغه مندی دانشگاهیان و فناوران در کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: سلامت دیجیتال در کنترل شیوع ویروس کرونا نیز کاربرد بالا داشت. دغدغه مندی هیات علمی کشور یکی از اهدافی است که ما دنبال می کنیم. در این دوره حضور سرمایه گذاران در کنار شرکت های دانش بنیان می تواند موجب افزایش بقا و عمر این شرکت ها شود.
در ادامه رویداد، نوبت به ارائه استارتاپ های حوزه سلامت دیجیتال رسید و هر استارتاپ به مدت 10 دقیقه به ارائه طرح خود پرداخت.
استارتاپ آسانیسم اولین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت دیجیتال بود که برای ارائه خدمات پرستاری و پزشکی در منزل، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضا این استارتاپ 700 میلیون تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.
این استارتاپ در حال حاضر 20 موسسه همکار دارد و 230 میلیون تومان درآمد از طریق عقد 241 قرارداد با مشتری با فروش 3.2 میلیارد تومانی در کمتر از 19 ماه داشته است. ویژگی منحصربه فرد این محصول دادن قدرت انتخاب به کارفرمایان، ارتباط با مراکز مختلف در زمینه پرستاری و دسترسی آسان است.
استارتاپ سایکلاپس دومین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت دیجیتال بود که برای تسریع در درمان تنبلی چشم با استفاده از واقعیت مجازی، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضا این استارتاپ یک میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.
این استارتاپ در حال حاضر تأییدیه شرکت های دانش بنیان نوع 2 و رتبه اول رویداد ماکاتون دانشگاه صنعتی شریف را کسب کرده و در نمایشگاه های بین المللی GTX و THL نیز حضور داشته است. ویژگی منحصربه فرد این محصول افزایش سرعت در زمان بهبودی بیمار و ایجاد اشتیاق برای بچه ها است.
استارتاپ بهزی سومین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه حوزه سلامت دیجیتال بود که برای ارائه راهکار های جامع و باکیفیت پزشکی، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضا این استارتاپ دو میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.
مهمترین تجارب این استارتاپ، کسب عناوین برتر در جشنوار ه های حوزه سلامت و کارآفرینی است. ویژگی منحصربه فرد این محصول ارائه خدمات یکپارچه آموزش، حمایت، پیگیری بیماران و پایش فرایند بهبود برای کادر درمان است.
استارتاپ تشخیص آوای صفیر نیز چهارمین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت دیجیتال بود که برای ساخت دستگاه تشخیص بیماری پارکینسون مبتنی بر پردازش سیگنال صدا در انسان، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضا این استارتاپ سه میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.
دستگاه تشخیص بیماری پارکینسون مبتنی بر پردازش سیگنال صدا در انسان دارای گواهی ثبت اختراع و تاییدیه مربوطه است. ویژگی منحصربه فرد این محصول کم هزینه بودن، در دسترس بودن، کاربری آسان، غیرتهاجمی بودن، عدم نیاز به حضور فیزیکی بیمار، قابلیت ارزیابی میزان پیشرفت بیماری و سرعت تشخیصی بالا است.
استارتاپ دکتر سی هم پنجمین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت دیجیتال بود که برای ارائه خدمات سلامت، آموزش و خودمراقبتی، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضا این استارتاپ 400 میلیون تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.
این استارتاپ در حال حاضر دارای 7800 کاربر، 300 پزشک و 3689 مشاوره پیروز است. ویژگی منحصربه فرد این محصول مشاوره آنلاین تلفنی و متنی، آموزش ویدیویی و متنی، پفراینده پزشکی هوشمند، سیستم BPMS پیگیری و پشتیبانی (فالوآپ) است.
استارتاپ ژین نیز ششمین و آخرین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت دیجیتال بود که برای ارائه خدمات نوبت دهی و ارائه خدمات پزشکی آنلاین، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضا این استارتاپ 2.3 میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.
این استارتاپ در حال حاضر با 14 بیمارستان استان کردستان و بیش از 300 مطب و مراکز پزشکی خصوصی در این استان قرارداد منعقد و رتبه نخست کارآفرین برتر در سال 95 را کسب کرده است. ویژگی منحصربه فرد این محصول صرفه جویی در زمان، بهبود کیفیت سبک زندگی و حفاظت از محیط زیست است.
در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه گذاران، پرسش و پاسخ برگزار شد و حضار بصورت حضوری و شرکت کنندگان آنلاین از طریق تایپ در پلتفرم اسکای روم به طرح سوالات شان از استارتاپ ها پرداختند.
منبع: اقتصاد ایران