معرفی ایران بعد از کرونا به عنوان یکی از قطبهای گردشگری جدید دنیا

به گزارش مقاله های علمی، خبرگزاری مهر/ براساس گزارش مجله فوربس، معرفی ایران بعد از کرونا به عنوان یکی از قطبهای گردشگری جدید دنیا صورت گرفت.

معرفی ایران بعد از کرونا به عنوان یکی از قطبهای گردشگری جدید دنیا

داستان چیست؟

بحران شیوع ویروس کرونا گریبان صنعت توریستی جهان را به شکل بی سابقه ای گرفته است، اما امید ملت ها به آینده و دوران پساکرونا باعث شده تا بسیاری از کشورها خود را برای رونق صنعت توریستی آماده نمایند.

در این میان هفت کشور این پتانسیل رادارند که بعد از اتمام بحران کرونا به قطب های توریستی تازه ای در جهان تبدیل شوند که کشور ما ایران هم جز آنهاست. بر طبق گزارش مجله فوربس، باوجود فاصله این کشورها با مقاصد توریستی تراز اول جهانی، آن ها همه ویژگی های ضروری برای کسب این صندلی رادارند.

طبیعت بکر و زیبا، تعدد بناهای باستانی و تاریخی، آداب و رسوم جذاب و فرهنگ اصیل و… مواردی هستند که می توانند به جهانی تر شدن این مقاصد توریستی کمتر دیده شده یاری شایانی نمایند. در ادامه به توضیح کشورهایی که در فهرست فوربس آمده اند، می پردازیم.

اتیوپی

اتیوپی با پیشینه تاریخی غنی و شگفتی های طبیعی متعددش، یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در میان 54 کشور تشکیل دهنده قاره بشمار می رود. اتیوپی تنها کشور آفریقایی بود که یک قدرت اروپایی را در نبرد شکست داد و در مقابل استعمار مقاومت به خرج داد.

بعضی بر این باورند که نخستین پیشینیان نوع بشر از این خطه حاصل خیر به سایر نقاط جهان کوچ نموده اند. نواحی غربی این کشور میزبان جنگل های بارانی انبوه و با طراوتی هستند که به کوه های سر به فلک کشیده شرقی می پیوندد. به علاوه، آشپزی و غذاهای سنتی این سرزمین هم پتانسیل بالایی برای جذب توریست دارد و تجارب فرهنگی خاص و ویژه آن برای هر توریستی جذاب خواهد بود.

کشور فرهنگ

تنش های چندین و چندساله با قدرت های جهانی شهرت ایران به عنوان یک مقصد توریستی جذاب با میراث تاریخی و فرهنگی بی نظیر را به حاشیه برد. مورخان مختلف با هر زمینه ای، علاقه و اشتیاق خاصی به ایران دارند. هر زمان از سال که به این کشور چهارفصل سفر کنید جاذبه های توریستی بسیار متنوع و متعددی در دسترس شما خواهد بود، توریستان می توانند هم زمان برای اسکی به پیست دیزین بروند یا سری به سواحل شنی سفید رنگ هرمزگان بزنند تا حمام آفتاب بگیرند، یا از جنگل های بارانی با طراوت استان های شمالی دیدن نمایند یا در دل کویرهای مرکزی ایران قدم بزنند یا از معماری مساجد و معابد زرتشتی و ساختمان های دلربای این کشور لذت ببرند.

باوجود ارائه ویزای فرودگاهی و سفر بدون ویزا برای بسیاری از کشورها، سفر به ایران برای توریستان خارجی بسیار ساده است و می توان امیدوار بود که این کشور بعد از اتمام بحران کرونا به یک مقصد توریستی محبوب بدل گردد.

با توجه به اینکه ایران از سوی سازمان جهانی توریستی به عنوان سومین کشور در میان کشورهای دارای سریع ترین رشد در صنعت توریستی هم معرفی شده است، این امر چندان هم تعجب برانگیز نیست. ایران با 24 اثر ثبت جهانی و بیش از 34 هزار اثر ثبت ملی و 600 موزه فعال، ظرفیت بسیار بالایی برای پذیرش توریستان بین المللی دارد. کوهستان های خیره نماینده، جنگل های بکر، سواحل و جزایر زیبا، معماری خاص، آشپزی سنتی، آب و هوای چهارفصل و ده ها ویژگی خاص دیگر، از ایران یک مقصد توریستی پرطرفدار ساخت.

بیشتر بخوانیدایران | سرزمین باشکوه و افسانه ای در خاورمیانه

میانمار (برمه)

میانمار هنوز هم گوهرهای نهفته ای در دل خود دارد که یکی از آن ها میانمار یا برمه است. میانمار با اینکه معابد بودایی چشم نواز، بقایای تمدن های باستانی و شهرهای شلوغ و پرهیاهو را در خود دارد، از لحاظ مالی هم برای توریستان مقرون به صرفه تر خواهد بود.

بیشتر بخوانیدآشنایی با کشوری زیبا در آسیای شرقی، میانمار امروز و برمه دیروز

گرجستان

با وجود اینکه بسیاری از انگلیسی زبان ها این کشور را با ایالت جورجیا در آمریکا اشتباه می گیرند، گرجستان در راستا پیشروی به سوی تبدیل شدن به قطب توریستی منطقه قفقاز است. سفرتان را از پایتخت یعنی تفلیس شروع کنید، شهری با سنگفرش های قدیمی، کلیساهای باستانی و رستوران هایی که در کرانه رود متکواری به خط شده اند. طبیعت زیبای این کشور را هم نباید از دست داد؛ شهرهای کوچک و روستاهای دورافتاده بکر و دیدنی که محصولات غذایی خاص خود را به شما ارائه می نمایند.

بیشتر بخوانیدگرجستان کشوری صمیمی با طبیعتی فوق العادهراهنمای سفر به تفلیس | راهنمای تفلیس گردی

فیلیپین

با بیش از 7500 جزیره دیدنی، مجمع الجزایر فیلیپین حتی برای ریزبین ترین و مشکل پسندترین توریستان هم جاذبه هایی در چنته دارد. ژژو محل مناسبی برای تجربه فرهنگ غنی و متنوع این کشور بشمار می رود. آن دسته از توریستانی که می خواند آرامش اقامتگاه های سواحل شنی فیلیپین را تجربه نمایند، بهتر است مجمع الجزایر ویسایاس را در مرکز این کشور انتخاب نمایند، جایی که یکی از فاخرترین سواحل شنی سفیدرنگ جهان، فرصت کم نظیر رویارویی با گونه های جانوری و گیاهی نادر جهان را برایشان فراهم می نماید.

بیشتر بخوانیدسفر به فیلیپین | جاذبه های طبیعی فیلیپین را از نزدیک ببینید

اسلوونی

بسیاری از همسایگان نزدیک اسلوونی سالانه میزبان خیل عظیمی از توریستان از سرتاسر جهان هستند، اما بسیاری قدر این کشور کوهستانی کوچک را نمی دانند. پایتخت اسلوونی، لیوبلیانا از قطب های فرهنگی مهم منطقه بشمار می رود و در کنار کلیساهای قدیمی و یک قلعه خیره نماینده که مشرف به بخش قدیمی شهر است به عنوان مقر هنر و موزه های تاریخی نیز شناخته می گردد. بعد از دیدن این شهر، حتما سری هم به آلپ جولیوسی بزنید و از زیبایی هایش لذت ببرید.

بیشتر بخوانیدجاذبه های توریستی اسلوونی | ماندنی و تاثیرگذار

تونس

تونس، کشوری مملو از سواحل مدیترانه ای دیدنی، بقایای تاریخی و غذاهای مغربی، درحال تبدیل شدن به یک قطب توریستی در شمال آفریقاست. برای بسیاری از توریستان خط ساحلی گسترده تونس دلیل اصلی سفر بشمار می رود، مخصوصا شبه جزیره کپ بون در شمال شرقی این کشور که پر از سواحل ماسه ای دیدنی و بی نظیر است.

توریستانی که بدنبال ماجراجویی و هیجان هستند، می توانند تورهای صحرانوردی بیابان صحرا را امتحان نمایند تا با زیستگاه های تاریخی آمازیغ ها آشنا شوند. علاقمندان به تاریخ هم می توانند از بقایای کارتاژ بازدید نمایند.

بیشتر بخوانیدسفری شگفت انگیز به جاذبه های دیدنی تونس در آفریقامنبع: همگردی

به "معرفی ایران بعد از کرونا به عنوان یکی از قطبهای گردشگری جدید دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ایران بعد از کرونا به عنوان یکی از قطبهای گردشگری جدید دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید