کابوسی که از دل تاریخ بیرون آمده، هولناک ترین شکارچی دوران، عکس

به گزارش مقاله های علمی، همشهری آنلاین نوشت: دانشمندان در حال مطالعه فسیلی هستند که به جانوری وحشتناک تر از دایناسورهای گوشتخواری چون تی رکس متعلق است.

کابوسی که از دل تاریخ بیرون آمده، هولناک ترین شکارچی دوران، عکس

دایناسورها به وحشتناک ترین شکارچیان ماقبل تاریخ معروفیت دارند، اما جمجمه ای که به تازگی کشف شده، متعلق به جانور هولناکی است که 40 میلیون سال قبل از اولین مارمولک های وحشتناک، روی زمین زندگی می کرد.

فسیل 265 میلیون ساله کشف شده در برزیل بزرگترین گوشت خوار زمان خود را نشان می دهد؛ هیولایی که در جنگل ها برای غذا در پی موجودات بدشانس می گشت. استفانی پیرس دیرینه شناس دانشگاه هاروارد می گوید: این فسیل متعلق به جانوری خشن است که از هر جا عبور می کرد، وحشت محض برمی انگیخت.

این جمجمه تقریبا به طور کامل فسیل شده از پامپافونوس Pampaphoneus biccai با مقدار تقریبا 36 سانتی متر همراه با استخوان های اسکلتی در نزدیکی سائو گابریل در جنوب برزیل کشف شد. پامپافونوس در اولین گروه از جانوران خشکی بزرگ و ترسناک که قبل از تی. رکس و دوستانش در زمین به وجود آمدند، در خانواده دینوسفالیا تراپسید اولیه قرار می گیرد. داینوسفالی ها همه گوشتخوار نبودند، اما پامپافونوس قطعا گوشتخوار بود.

فیلیپه پینیرو، دیرینه شناس از دانشگاه فدرال پامپا (UNIPAMPA) در برزیل می گوید: این حیوان دارای دندان های نیش بزرگ و تیز بود که برای شکار طعمه مناسب است. دندانه ها و معماری جمجمه نشان می دهد که دندان نیش آن به قدری قوی بوده که بتواند استخوان ها را هم بجود؛ درست مانند کفتارهای امروزی.

پامپافونوس در اواخر پرمین زندگی می کرد، درست قبل از یک رویداد انقراض دسته جمعی - بزرگترین رویداد تاریخ - که 86 درصد از تمام گونه های جانوری روی زمین را از بین برد.

ماتیوس آ. کوستا سنتوس، دیرینه شناس دانشگاه فدرال پامپا می گوید: فسیل در سنگ های متعلق به پرمین میانی یافت شد، در منطقه ای که استخوان ها چندان رایج نیستند، اما همواره شگفتی هایی در آن ها نهفته است. فسیل های دیگر دینوسفالیا قبلا در روسیه و آفریقای جنوبی یافت شده بود، اما Pampaphoneus biccai تنها گونه شناخته شده در برزیل است.

تیم تحقیقاتی می گوید این فسیل به خوبی حفظ شده وجوه نوی را که قبلا برای این گونه ناشناخته بود، نشان می دهد. بعلاوه پیدا کردن یک جمجمه نو پامپافونوس پس از مدت ها برای افزایش دانش ما در خصوص این حیوان بسیار مهم بود.

این حیوانات با ارتفاع 3 متر چشم انداز هولناکی بودند و حداکثر وزن آن ها را 400 کیلوگرم تخمین زدند. دانشمندان می گویند که پامپافونوس همان نقش زیست محیطی گربه های بزرگ مدرن را بازی می کردند. این موجود بزرگترین شکارچی زمینی بود که ما از دوره پرمین در آمریکای جنوبی می شناسیم.

اطلاعات نوی که به وسیله تجزیه و تحلیل این جمجمه فاش شده است، محققان را به این باور می رساند که یک استخوان فک ناشناس موجود، ممکن است متعلق به یک پامپافونوس حتی بزرگتر باشد. این تیم می گوید برای تایید این فرضیه به فسیل های بیشتری احتیاج است، اما می تواند به این معنا باشد که جمجمه وحشتناک مورد مطالعه، حتی متعلق به یک جانور بالغ نیست.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "کابوسی که از دل تاریخ بیرون آمده، هولناک ترین شکارچی دوران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابوسی که از دل تاریخ بیرون آمده، هولناک ترین شکارچی دوران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید