کیک پرتقالی را چگونه بپزیم؟

به گزارش مقاله های علمی، پختن و شیرینی و کیک از علایق بانوان و خانوده هاست و معمولا بسیاری از این افراد برای این کار با مشکل انتخاب گزینه روبرو هستند.

کیک پرتقالی را چگونه بپزیم؟

این بار پیشنهاد می گردد تا جای پرتقال ها در میوه فروشی ها خالی نشده و میوه های تابستانی جای آنها را نگرفته اند، پختن کیک پرتقالی را تجربه کنید و روزی شیرین را کنار خانواده با استکانی چای بگذرانید!

مواد لازم:

یک عدد پرتقال

3 عدد تخم مرغ

یک فنجان پودر قند

یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر

دو فنجان بادام زمینی

یک چهارم فنجان آرد سفید

مقداری پودر قند الک شده، خامه زده شده و

یک عدد پرتقال برای تزئین.

مراحل پخت

1- پرتقال را بشویید و با یک سیخ یا چنگال داخل آن، چند سوراخ عمیق ایجاد کنید. سپس آن را در یک قابلمه کوچک گود قرار دهید و روی آن آب بریزید تا تمامی سطح پرتقال را بپوشاند. قابلمه حاوی آب و پرتقال را روی حرارت گاز قرار دهید و پس از به جوش آمدن، حرارت را کم کنید و به مدت یک ساعت بگذارید تا آهسته بپزد و پوست پرتقال نرم گردد. در انتها این مدت، پرتقال را از داخل آب بیرون آورده، بگذارید تا سرد گردد.

2- فر را روی 081 درجه سانتی گراد و یا 035 درجه فارنهایت گرم کنید. یک عدد قالب کیک دایره ای شکل با دهانه ای به قطر 02 سانتی متر آماده کنید و دیواره و کف آن را با کاغذ روغنی مخصوص شیرینی پزی پوشش دهید. پرتقال سرد شده را به دو نیم نموده، پس از خارج کردن هسته ها، آن را با پوست، داخل خردکن و یا غذاساز بریزید و در انتها پوره ای از پرتقال تحویل بگیرید.

شرح: برای آن که پرتقال از طریق خردکن یا غذاساز راحت تر به پوره تبدیل گردد آن را از پیش با چاقو به قطعات کوچک تر تقسیم کنید.

3- در کاسه دیگری تخم مرغ ها و شکر را به مقدار ای با هم مخلوط کنید تا مایه ای سفت حاصل گردد. بیکینگ پودر(گرد نانوایی)، آرد و بادام زمینی را نیز به مایه فوق اضافه نموده، با پوره پرتقال مخلوط کنید. به این ترتیب مایه کیک آماده می گردد.

4- مایه کیک را داخل قالب بریزید و به مدت یک ساعت تا پخت کامل در فر از پیش گرم شده، قرار دهید.

نکته: برای امتحان پخت کامل، کافی است یک عدد خلال دندان را داخل کیک فرو نموده، بیرون آورید. اگر کیک به طور کامل پخته شده باشد، مایه به خلال دندان نمی چسبد. در غیر این صورت زمان پخت را اضافه کنید.

پس از اطمینان از پخت کیک آن را از فر بیرون آورده، به همان صورت با قالب به مدت 51 دقیقه در هوای معمولی اتاق قرار دهید تا سرد گردد. سپس قالب را برگردانده، آن را به ظرف دیگری منتقل کنید. برای زیبایی بیشتر در سرو این کیک، کف بشقاب یا سینی موردنظر را با حلقه بریده شده پرتقال بپوشانید و سپس کیک را روی آن ها قرار دهید. سطح کیک مقداری پودرقند بپاشید و درنهایت با خامه زده شده آن را تزیین کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "کیک پرتقالی را چگونه بپزیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیک پرتقالی را چگونه بپزیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید