اخبار مجلس

امید؛ پیغام کتابخانه های سیار در بحران

به گزارش سرویس مدیریت کتاب خبرنگاران، سیاست نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ایجاد کتابخانه در روستاهایی است که حداقل 2500 نفر جمعیت داشته باشند یا این روستا ها مرکزیت ارائه خدمات برای جمعیت مذکور را داشته باشند. از آنجا که ایجاد کتابخانه در 60 هزار روستای...

22 شهریور 1402

فتیله شنبه تعطیله؟!

اخیرا دولت لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری (تغییر ساعت کاری و تعطیلی پنجشنبه) را به مجلس ارسال کرده است. بر اساس سخنان، ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، این طرح پیشنهاد می کند؛ پنجشنبه ها به صورت سراسری در تمام کشور...

1 خرداد 1402

تصمیم مهم مجلس ؛ تعطیلی آخر هفته تغییر می کند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درمورد تعطیل کردن روزهای شنبه به جای پنج شنبه، گفت: تعطیل کردن شنبه یک پیشنهاد با دیدگاه همه جانبه است.

23 اردیبهشت 1402

نرخ حق بیمه 1402 مشاغل اعلام شد

افزایش 27 درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال 1402 در آخرین روز سال گذشته به تصویب شورای عالی کار رسید و بر این اساس حداقل دستمزد در سال جاری از چهار میلیون و 179 هزار تومان به پنج میلیون و 307 هزار و 330 تومان افزایش یافت.

22 فروردین 1402

تهدید متا برای مسدودسازی اخبار در کانادا

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قانون اخبار آنلاین یا لایحه C-18 مجلس عوام کانادا در آوریل سال 2022 میلادی الزاماتی را مشخص کرد تا پلتفرم هایی مانند متا و آلفابت را به مذاکره با رسانه ها و پرداخت حق الزحمه محتوای آنها مجبور کند.

21 اسفند 1401

قیمت بلیت ملاقات صنعت نفت ، پرسپولیس معین شد

تیم های صنعت نفت آبادان و پرسپولیس در چارچوب هفته نوزدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال از ساعت 18 روز چهارشنبه این هفته در استادیوم تختی آبادان برگزار خواهد شد.

19 بهمن 1401

دریافت هزینه نگهداری و عوارض از قبور بهشت زهرا صحت دارد؟ ، واکنش صریح سخنگوی شهرداری تهران

سخنگوی شهرداری تهران نسبت به شایعه دریافت عوارض نگهداری از قبور بهشت زهرای تهران واکنش نشان داد.

17 بهمن 1401

عضو کمیسیون شورا های مجلس: قرار است پنجشنبه ها در سراسر کشور تعطیل گردد

ابوالفضل ابوترابی: دولت به منظور ساماندهی تعطیلات لایحه ای را تدوین نموده است که بر اساس آن در مرحله اول قرار است پنجشنبه ها در سراسر کشور تعطیل گردد.

24 دی 1401

دستور رئیسی در مورد کمبود برخی اقلام دارویی

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه در جلسه هیئت دولت، بر پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی، به عنوان اولویت کاری دستگاه های اجرایی تاکید کرد و اضافه نمود: در اجرای این مصوبات، اولویت هایی چون اهمیت و ضرورت اجرای طرح، اندازه پیشرفت و نحوه تامین...

2 آبان 1401

متناسب سازی چقدر به حقوق ها اضافه می نماید؟

در پی تصویب لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، براساس ضرایب پایه ریالی که محاسبه شده، از 900 هزار تومان تا یک میلیون و 5000 تومان به حقوق کارکنان و بازنشستگان اضافه می گردد.

17 مهر 1401

خبر مهم برای معلمان ، واریز مبلغ علی الحساب رتبه بندی به حساب معلمان

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از واریز مبلغ علی الحساب رتبه بندی به حساب معلمان اطلاع داد.

1 شهریور 1401

فرصت سوزی در بهره برداری از معادن، ابلاغیه واردات ماشین آلات اصلاح می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، ماجرای لغو معافیت های واردات ماشین آلات معدنی از اواخر سال گذشته شروع شد. یعنی زمانی که نمایندگان مجلس در حال آنالیز لایحه بودجه سال 1401 بودند. در آن موقع بهارستان نشینان بعضی از قوانین گمرکی را تغییر دادند. ازجمله این تغییرات می توان...

15 تیر 1401

از آشفتگی هنر تا برخوردهای سلیقه ای

محمدحسین ایمانی خوشخو با انتقاد از جای خالی سند هنر، شرایط هنر را در کشور آشفته توصیف کرد و از برخوردهای غیرمصوّبه ای و سلیقه ای با موسیقی و سینما و به طور کلی هنر گفت.

21 خرداد 1401

3 مصوبه تازه حمایتی هیئت مدیره سازمان بورس از نهادهای مالی

تهران (پانا) - هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جدیدترین جلسه خود در راستای بهبود فرآیندهای نهادهای مالی مصوباتی را تصویب کرد.

4 خرداد 1401

معلمان در پی تحقق مطالبات، 10 سال انتظار برای رتبه بندی چه زمان به سرانجام می رسد؟

بیش از 10 سال است که معلمان در انتظار تحقق عدالت برای برابری حقوقشان هستند، موضوعی که قرار است امروز درباره آن تصمیم گیری شود.

19 اردیبهشت 1401

جوکار: اعضای هیات رئیسه هیات تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری تعیین شد

تهران (پانا) - اعضای هیات رئیسه هیات تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری دولت های یازدهم و دوازدهم معین شد.

16 اردیبهشت 1401

جهاد دانشگاهی فاصله میان دانش و زندگی مردم را کاهش داده است

یک نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در سال های اخیر پیروز شده که فاصله میان دانش با صنعت و جامعه و بعلاوه زندگی مردم را کاهش دهد؛ این یک تحول بزرگ است که احتیاج به پشتیبانی مادی و معنوی دارد.

30 بهمن 1400

اعلام مصوب های کمیته اضطرار آلودگی هوا

خبرگزاری خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اعلام مصوبه های کمیته اضطرار آلودگی هوا از ممنوعیت تردد کامیون های دودزا تا خودداری از فعالیت های ورزشی در فضا های باز اطلاع داد.

15 بهمن 1400

کاهش 30 تا 100 درصدی آبدهی قنوات خراسان جنوبی

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از کاهش 30 تا100 درصدی آبدهی قنوات استان اطلاع داد.

12 بهمن 1400

تفویض اختیارات نو دولت به ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان تهران

معاون هماهنگی امور مالی استاندار تهران با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان تهران، از تفویض اختیارات جدیدی از طرف دولت به این ستاد اطلاع داد.

7 آذر 1400
تعداد: (45)