تملک حدود 19 پلاک در عرصه تاریخی هگمتانه

به گزارش مقاله های علمی، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات واصله، تملک حدود 19 پلاک در عرصه تاریخی هگمتانه صورت می گیرد.

تملک حدود 19 پلاک در عرصه تاریخی هگمتانه

صاحب محمدیان منصور، مدیر پایگاه تاریخی هگمتانه اعلام کرد: در حال حاضر با سه دسته از بازاریان چالش داریم؛ گروه اول بازاریان راسته حاج فضل الله هستند که این چالش عمدتا به دلیل نامطلعی آنها از ثبت جهانی است.

وی ادامه داد: گروه دیگر کسبه بازار آهن فروشان هستند که مسیر جایگزین برای تردد آنها در نظر گرفته شده و مسئله ای برای عبور و مرور آنها بوجود نمی آید و با مطلع سازی این چالش نیز قابل حل است.

محمدیان منصور افزود: دسته سوم مالکان حدود 19 پلاک در عرصه هگمتانه هستند که پلاک ها باید تملک شوند و به همین منظور با راه و شهرسازی صحبت شده که برای تملک آنها یاری کند و اگر عملی گردد چالش جدی با بازاریان نخواهیم داشت و اگر این اقدام صورت نگیرد با مصوبه ای در میراث فرهنگی این مشکل حل می گردد.

وی درباره اقدامات انجام شده در محوطه تاریخی هگمتانه برای آماده سازی ثبت جهانی نیز اظهار کرد: مقرر شده تمامی کارگاه های کاوش در هگمتانه به صورت صندوقچه ای حفاظت گردد که عملیات اجرایی آن بزودی شروع می گردد.

مدیر پایگاه تاریخی هگمتانه توضیح داد: یکسان سازی نیمکت های محوطه، تخریب غرفه های نامانوس و نامتوازن صنایع دستی در ورودی هگمتانه، نمایان شدن 12 مسیر گردشگری نو در محوطه، بازسازی کارگاه مرکزی و بازسازی کلیسای آنجلی از جمله اقدامات انجام شده است.

محمدیان منصور با بیان اینکه بازسازی سه کاروانسرای جلدی، شریف الممالک و یداللهی شروع شده، یادآور شد: در حال حاضر هشت پروژه در محوطه هگمتانه در حال اجراست و بازسازی کلیسای گریگوری نیز بزودی شروع خواهد شد.

منبع: همگردی

به "تملک حدود 19 پلاک در عرصه تاریخی هگمتانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تملک حدود 19 پلاک در عرصه تاریخی هگمتانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید