حمایت مقطعی و تسهیلات اندک هیچ کمکی به هنرمندان صنایع دستی نمی کند

به گزارش مقاله های علمی، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، حمایت مقطعی و تسهیلات اندک هیچ کمکی به هنرمندان صنایع دستی نمی کند.

حمایت مقطعی و تسهیلات اندک هیچ کمکی به هنرمندان صنایع دستی نمی کند

مریم جلالی در بازدید از غرفه لرستان در نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی تهران گفت: هنرمند کارآفرین است و حمایت از این قشر به معنای مستمری بگیری نیست بلکه به معنای توسعه کارگاه های صنایع دستی و رونق فراوری در این هنر صنعت است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: حمایت مقطعی و تسهیلات خرد و اندک هیچ کمکی به هنرمندان صنایع دستی نمی کند و تسهیلات بدون برنامه نیز برای هنرمند بی فایده است.

او بیان نمود: حمایت از هنرمندان صنایع دستی باید موجب رونق کسب و کار در کارگاه ها گردد و شخص هنرمند با استقلال مالی بتواند افرادی را بیمه کند و حمایت در راستای توسعه این هنر انجام گردد.

جلالی با بیان اینکه پول پاشی های اندک یا بی برنامه رونقی در صنایع دستی ایجاد نمی کند و هنرمندان به جای استقلال، بدهکار بانکی می شوند، اضافه کرد: در این زمینه حمایت از هنرمندان و اختصاص تسهیلات کلان مبتنی بر افزایش بازدهی در دستور کار واقع شده است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: برای رونق فراوریات صنایع دستی هنرمندان لرستان، به مسئولان استانی تفویض کامل شده و اعتبارات تبصره 16 و 18 اختصاص داده شده که می طلبد مسئولان استان در شورای برنامه ریزی نقش آفرینی نمایند.

مریم جلالی در سرانجام گفت: درباره تخصیص اعتبارات، استانهای محروم ردیف اعتبار ویژه ای دارند و انتظار ما از استانها این است که فقط به بخش دولتی اکتفا ننمایند و برای رونق محصولات صنایع دستی، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را در اولویت های خود قرار دهند.

منبع: همگردی

به "حمایت مقطعی و تسهیلات اندک هیچ کمکی به هنرمندان صنایع دستی نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مقطعی و تسهیلات اندک هیچ کمکی به هنرمندان صنایع دستی نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید