خواص جادویی کاسنی برای دستگاه گوارش و لاغری

به گزارش مقاله های علمی، گیاه کاسنی علفی است سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مفید که از جمله آن ها می توان به ویتامین C، ویتامین E، اسید فولیک، آهن و زینک اشاره نمود.

خواص جادویی کاسنی برای دستگاه گوارش و لاغری

خواص کاسنی به قدری زیاد است که از آن به عنوان گیاه جادویی یاد می نمایند. یاری به کاهش وزن، جلوگیری از بیماری های گوارشی، غلبه بر اضطراب و کاهش خطر احتمال ابتلا به بیماری های قلبی از فواید کاسنی هستند. مقاله های علمی در این مطلب شما را با خواص کاسنی برای سلامتی آشنا می نماید.

یاری به گوارش

یکی از فواید کاسنی یاری به گوارش است. زیرا حاوی اینولین بوده که یک پری بیوتیک قوی است. پری بیوتیک ها دسته ای از باکتری های مفید برای بدن هستند. از اینولین برای مبارزه با بعضی ناراحتی ها و مسائل روده و گوارش مانند ریفلاکس معده، سوء هاضمه و سوزش معده استفاده می گردد. زیرا اینولین مقدار اسید را در دستگاه های بدن کاهش می دهد.

پیشگیری از سرطان

پیشگیری از سرطان یکی دیگر از خواص کاسنی است. مصرف عصاره کاسنی می تواند از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری بکند. گزارش های اولیه نشان می دهد که این امر به خاطر وجود فروکتان ها در کاسنی است که خاصیت ضدتوموری و آنتی اکسیدانی دارند. پلی فنول ها و فیتوکمیکال های (یا همان مواد شیمیایی گیاهی، ترکیبات شیمیایی ای هستند که به طور طبیعی در گیاهان ساخته می شوند و بیشتر اثرات پزشکی دارند تا تغذیه ای) موجود در کاسنی تأثیر مثبتی در پیشگیری از سرطان های مختلف مانند سرطان پستان و سرطان روده بزرگ دارد.

کاهش وزن

کاسنی منبع خوبی از الیگوفروکتوز و اینولین بوده که خودشان شکلی از فیبر هستند. اینها با یاری به کاهش وزن می توانند به داشتن وزن ایده آل شما یاری بنمایند. هردوی اینها در تنظیم هورمون گرلین موثرند. این هورمون اسید آمینه ای است که با احساس گرسنگی در ارتباط است. کاسنی با کاهش مقدار گرلین، باعث جلوگیری از پرخوری می گردد و یاری می نماید فرد زودتر احساس سیری بکند و در نتیجه وزنش کاهش یابد. اگر در پی کاهش وزن هستید مطلب آیا قهوه واقعا لاغر می نماید؟ را بخوانید.

درمان یبوست

درمان یبوست یکی دیگر از خواص کاسنی است. اینولین به عنوان یک فیبر طبیعی این خاصیت را برای مصرف نمایندگان کاسنی به ارمغان آورده است. فیبر می تواند حجم مدفوع را افزایش بدهد و به حرکات لوله گوارش و ترشح شیره معده یاری بکند. درنتیجه گوارش بهبود یافته و مقدار یبوست بسیار کاهش می یابد. با روان شدن و تنظیم فرایند گوارش احتمال بروز مسائل و بیماری های گوارشی مانند سرطان معده و روده بزرگ در افراد کاهش می یابد.

تقویت دستگاه ایمنی

کاسنی چندین خاصیت دارد که به لطف آنها به عنوان یکی از مواد تقویت نماینده سیستم ایمنی شناخته می گردد. کاسنی خاصیت ضدباکتری داشته و می تواند بعضی سویه های خطرناک باکتری ها را از بین ببرد. بعلاوه ترکیبات پلی فنولیک کاسنی نیز به تقویت سیستم ایمنی یاری می نمایند. فیتوکمیکال های موجود در کاسنی به عنوان آنتی اکسیدان عمل می نمایند و رادیکال های آزاد را از گردش خون می زدایند. درنتیجه خطر بعضی مسائل و بیماری ها مانند بیماری های قلبی و سرطان ها کاهش می یابد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب روش های درمان واریس در خانه چیست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "خواص جادویی کاسنی برای دستگاه گوارش و لاغری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص جادویی کاسنی برای دستگاه گوارش و لاغری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید