زلزله در سئول؛ وقتی فقط یک ساختمان در شهر باقی ماند ، آرمان شهر بتنی به اسکار معرفی گردید

به گزارش مقاله های علمی، آرمان شهر بتنی به عنوان نماینده کره جنوبی به آگادمی اسکار سال جاری معرفی گردید.

زلزله در سئول؛ وقتی فقط یک ساختمان در شهر باقی ماند ، آرمان شهر بتنی به اسکار معرفی گردید

به گزارش مقاله های علمی به نقل از ورایتی، کره جنوبی فیلم اکشن درام فاجعه ای آرمان شهر بتنی را به عنوان نماینده خود به رقابت برترین فیلم بین المللی اسکار نود و ششم فرستاد.

کره جنوبی که با انگل برنده جایزه برترین فیلم بین المللی اسکار شد، اکنون آرمان شهر بتنی را به عنوان نماینده خود به رقابت سال جاری معرفی نموده است. این فیلم که دومین فیلم کارگردان ام تائه وا است، در سئولی رخ می دهد که بر اثر زلزله ای بزرگ ویران شده است. یک ساختمان در میان این خرابه ها به پناهگاهی برای ساکنانش بدل می گردد، اما آن ها باید کاری نمایند که دیگران متوجه شان نشوند.

این فیلم 9 آگوست در سینماهای کره اکران شد و در هشت روز اول اکرانش 16.2 میلیون دلار فروش نموده است.

شورای فیلم کره (KOFIC) با معرفی این فیلم به اسکار گفت؛ هدفشان از انتخاب سال جاری این بود که فیلمی در سطح جهانی با یک ستاره بزرگ را به این رقابت بفرستند. لی بیونگ هون که قبلا در فیلم جی. آی جو: تلافی و قرمز 2 و فیلم های برتر کره ای چون شیطان را دیدم، عصر سایه ها و یک زندگی تلخ و شیرین بازی نموده، چهره ای شاخص برای این هدف بود.

پیش از این تاجیکستان با ملودی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه نمایندگی بهروز سبط رسول به اسکار رفته بود و جلوتر از آن سوییس به عنوان اولین کشور شروع نماینده رقابت سال جاری تندر اولین فیلم کارمن ژاکیر نویسنده و کارگردان را به آموزشگاه معرفی نموده بود.

تمام آثار ارسالی برای شرکت در رقابت 2024 باید تا ساعت 5 بعدازظهر دوشنبه 2 اکتبر به آموزشگاه علوم و هنرهای تصاویر متحرک رسیده باشند. فیلم ها باید در فاصله یکم دسامبر 2022 تا 31 اکتبر 2023 اکران شده باشند. اسامی فیلم های راه یافته به لیست کوتاه شامل 15 فیلم 21 دسامبر اعلام خواهد شد و نامزدهای نهایی در 23 ژانویه 2024 معرفی می شوند.

نود و ششمین دوره جوایز اسکار 10 مارس 2024 برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "زلزله در سئول؛ وقتی فقط یک ساختمان در شهر باقی ماند ، آرمان شهر بتنی به اسکار معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله در سئول؛ وقتی فقط یک ساختمان در شهر باقی ماند ، آرمان شهر بتنی به اسکار معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید