طرز تهیه فالوده کرمانی ، فالوده کرمانی را به راحتی در خانه درست کنید

به گزارش مقاله های علمی، در این روزهای گرم تابستان شما را به یک کاسه فالوده کرمانی دعوت می کنیم، معجونی که هم برطرف عطش می نماید و هم ضد گرمازدگی است.

طرز تهیه فالوده کرمانی ، فالوده کرمانی را به راحتی در خانه درست کنید

به گزارش مقاله های علمی، در این روزهای گرم تابستانی که می توان در هوای آتشینش نیمرو درست کرد و املت پخت، شما را به یک کاسه فالوده کرمانی دعوت می کنیم. مواد تشکیل دهنده آن، هم برطرف عطش است و هم از گرمازدگی جلوگیری می نمایند.

فالوده کرمانی را در خانه درست کنید

فالوده کرمانی را می توان در خانه هم درست کرد، یک پیمانه نشاسته را با یک پیمانه آب سرد مخلوط کنید، چهار پیمانه آب درون ظرفی بریزید و اجازه دهید تا جوش آید، سپس مخلوط آب و نشاسته را روی آن بریزید و مرتب هم بزنید تا نشاسته بپزد، یک سبد با سوراخ های ریز با فاصله حدود 50 سانتیمتر روی مخلوط آب و یخ فراوان بگذارید و نشاسته ها را درون سبد بریزید آن ها را از سوراخ ها عبور داده تا وقتی درون آب یخ می افتند همانجا سرد شده و سفت شوند.

دانه های نشاسته را جدا نموده و درون ظرف سرو بکشید، شربت را به آن افزوده و با تکه های یخ فراوان خنک کنید، می توانید مثل امروزی ها به آن کمی زعفران یا تخم شربتی یا دانه های خاکشیر که از قبل شسته و با آب گرم خیس نموده اید اضافه کنید.

برای شربت هم که ابتدا آن را آماده می نمایند، شکر را با آب مخلوط نموده و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید و غلیظ گردد، سپس به آن گلاب یا عرق نعناع یا نسترن یا هر طعمی که دوست دارید اضافه نموده و از روی اجاق گاز بردارد، کنار بگذارید تا سرد گردد.

به ترتیب از راست: فالوده شیرازی، فالوده یزدی، فالوده کرمانی

  • طرز تهیه فالوده شیرازی | دسری خنک برای روزهای گرم
منبع: همشهری آنلاین

به "طرز تهیه فالوده کرمانی ، فالوده کرمانی را به راحتی در خانه درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فالوده کرمانی ، فالوده کرمانی را به راحتی در خانه درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید