وارهمر 40000 چیست و چرا هنری کویل می خواهد آن را بسازد؟

به گزارش مقاله های علمی، همانطور که احتمالا می دانید، هنری کویل، بازیگر مشهور بریتانیایی، دیگر به بازی در نقش سوپرمن یا گرالت در سریال ویچر ادامه نخواهد داد. او اکنون به عنوان تهیه کننده اجرایی و بازیگر در دنیای سینمایی وارهمر 40000 (Warhammer 40000) نقش آفرینی خواهد نمود. با این حال وارهمر چیست و چرا یکی از برترین و مشهورترین بازیگران هالیوود می خواهد وقت و سرمایه خود را برای آن صرف کند؟

وارهمر 40000 چیست و چرا هنری کویل می خواهد آن را بسازد؟

وارهمر چیست؟

وارهمر (Warhammer) که برگرفته از نوعی بازی های رومیزی است که شامل نبردهای دسته جمعی با مینیاتورهای ناپلئونی و مینیاتورهای تاریخی می گردد، اثری است که در آن نبردها روی میزهای بزرگ با ده ها و گاهی صدها مینیاتور در مقیاس بزرگ انجام می گردد و از طرفی دیگر نوعی سرگرمیاست که در آن هواداران کوشش می نمایند تا آن قطعات بازی را تا حد امکان پیچیده، منحصر به فرد و دراماتیک نمایند. جهانی وارهمر به وسیله سازنده بازی بریتانیایی یعنی شرکت Games Workshop ایجاد شده که تجارت خود را در سال 1975 شروع نموده است. این شرکت ابتدا بازی های سنتی را فراوری می کرد و سپس Dungeons & Dragons را به اروپا وارد کرد. آثار این شرکت به دو شاخه اصلی تقسیم می گردد. قدیمی ترین آن Warhammer Fantasy است که یک یک محیط فانتزی شامل شمشیرها و جادوگری است و شاخه دیگر و مسلما محبوب تر، Warhammer 40000 نام دارد.

این جهانی علمی تخیلی در دهه 80 میلادی به عنوان نوعی طنز سیاسی به دنیا آمد و به نظر شاخه ای است که هنری کویل بیشتر به آن علاقه مند است و سفر او برای ایجاد یک جهان سینمایی وارهمر از آنجا شروع خواهد شد. وارهمر 40000 در هزاره چهل و یکم اتفاق می افتد و انسانیت رسما در مرکز داستان آن واقع شده است. این فانتزی تصویری تلخ از جامعه ای پساآخرالزمانی را به تصویر می کشد که در یک عصر تاریک به دام افتاده و به وسیله یک جنگ سالار بااقتدار و با توانایی های روانی قدرتمند معروف به خدا/امپراطور بشریت اداره می گردد؛ جایی که نوآوری متوقف شده است و میلیون ها جهان و میلیاردها نفر برای حمایت از جنگ در مقیاسی غیرقابل تصور کوشش می نمایند.

عناصر اصلی وارهمر 40000

مهمتر از همه، جهانی وارهمر بسیار تاریک است. این در خصوص سبک هنری و داستان آن صادق است. این در واقع زمینه را برای داستان نویسان از هر مدیومی فراهم نموده است که جهان وارهمر 40000 را با کمیک ها، کتاب ها، بازی های ویدیویی و انیمیشن ها اقتباس نمایند. جالب است بدانید که شرکت Games Workshop حتی دارای سرویس تلویزیونی خود به نام Warhammer TV است.

بشریت که عمیقا فاسد و متعصب است، در وارهمر 40000 در یک نبرد دائمی در برابر انبوهی از تهدیدات به همان مقدار فاسد قرار داد. بسیاری از داستان های وارهمر خود را حول درگیری با انبوهی از کیتین ها، ارک های قدرتمند، بیگانگان ناشناخته و حتی کمونیست های فضایی ساخته اند، اما بزرگترین تهدید برای موجودیت بشر، آشوب است؛ نیرویی جادویی که می تواند کل سیاره ها را خراب کند و ساکنان آن ها را به نابودی بکشاند . با این حال، تعدادی منتخب از جناح های انسانی وجود دارند که تقریبا به عنوان ستون های هر روایت از این جهان عمل می نمایند.

سربازهای فضایی

سربازان فضایی، ابرسربازان از نظر ژنتیکی تغییر یافته از جهان های مسکونی در سراسر کهکشان وارهمر 40000 و سربازان شست وشوی مغزی داده شده 8 فوتی هستند که در زره های نیرومند فوق العاده خود حسابی نیرومند هستند. در جهان وارهمر 40000 ده ها هزار سرباز فضایی وجود دارد، اما یک انسان معمولی ممکن است که تمام عمر خود را بدون تماشا یکی از آن ها بگذارند.

گارد امپراطوری

نیروهای گارد امپراتوری، انسان هایی معمولی هستند که در ارتش امپراتوری نام نویسی نموده یا صرفا به خدمت سربازی به اجبار وارد شده اند. نیروهای آن که از سراسر امپراتوری جذب شده اند، نماینده ملت ها و ملیت هایی از جمله واحدهای بریتانیایی، فرانسوی، روسی، و هندی و غیره هستند که امروزه به راحتی می توانیم آن ها را بشناسیم. اعضای گارد امپراتوری برخلاف سربازان فضایی ارتقای ژنتیکی نیافته اند ولی قابلیتی که از آن بهره مندند، شجاعت است.

آدِپتوس مِکانیکوس

آدپتوس مکانیکوس (Adeptus Mechanicus) فرقه ای از بشریت است که به طور کامل ترابشریت را پذیرفته است. این گروه که مقر آن در مریخ است، یک گروه بسیار مذهبی است که به اصطلاح روح ماشین را تکریم و ستایش می نماید. این گروه مسئول بیشتر دستاوردهای تکنولوژیکی بشر در 10000 سال گذشته یا بیشتر بوده است.

تفتیش عقاید

سازمان تفتیش عقاید، سازمانی بسیار قدرتمند در امپراتوری بشریت است به ریشه کن کردن بدعت ها و کفر علیه امپراتور اختصاص دارد. خادمان آن که به عنوان مفتش عقاید شناخته می شوند، به طور مخفیانه کار نموده تا توطئه های علیه امپراطوری را از بین ببرند. این سازمان اغلب خود را در تضاد با نیروهای Chaos می بیند که در پشت صحنه برای تضعیف و نابودی امپراتوری فعالیت می نمایند.

خط های داستانی کلاسیک وارهمر 40000

انتشارات خود شرکت Games Workshop دارای بیش از 200 کتاب است که تمام جنبه های برند وارهمر را پوشش می دهد که بخشی از آن شامل وارهمر فانتزی نیز می گردد. این که با نام کتابخانه سیاه شناخته می گردد، میزابن چندین خط داستانی است که نماینده وارهمر 40000 هستند و هر یک از آن ها می توانند به یک فیلم سینمایی یا شروع یک سری تلویزیونی تبدیل شوند.

بدعت هوروس

هوروس رئیس و استاد لژیون شانزدهم سربازان فضایی بود که بعدها به وسیله او به پسران هوروس تغییر نام داد. او بعلاوه اولین فرمانده امپراتوری، محبوب ترین پسر امپراتور و در نهایت، بزرگترین خائن در تاریخ بشریت بود. با بیش از 60 کتاب در مجموع، بدعت هوروس داستان چگونگی خلق سربازان فضایی به وسیله خدا/امپراطور و جنگ داخلی و برادرکشی آن ها را که در هزاره 31 شروع شد و آن شرایط را در سال 40000 به وجود آورد، روایت می نماید.

سری The Inquisition

مجموعهی تفتیش عقاید نوشته نویسنده دن ابنت (Dan Abnett) داستان مفتش های عقایدی با نام های گرگور آیزنهورن، گیدئون ریونور و آلیزابت بکوین را روایت می نماید که علیه یک نقشه قدرتمند برای نابودی امپراطوری کوشش می نمایند. این سری را ترکیبی از بلید رانر، The Young Pope، روز تعلیم با نقش آفرینی دنزل واشنگتون و شرلوک هولمز را تصور کنید.

سری The Gaunts Ghosts

مجموعه The Gaunts Ghosts، با الهام از Sharpes Rifles، شامل سریرمان های برنارد کورنول (Bernard Cornwell) و بعلاوه یک مجموعه تلویزیونی در سال 1993 با بازی شان بین می گردد و یکی از عناصر اصلی وارهمر 40000 محسوب می گردد. شخصیت اصلی این سری کمیسر امپراتوری ایبرام گانت است؛ یک افسر سیاسیکه به سبک کمیسرهای کلاسیک روسی یک رهبر نظامی نیز محسوب می گردد. او فرماندهی تانیث، گروهی متشکل از مردان و زنان گارد امپراتوری را برعهده داشت.

هنری کویل نقش چه شخصیتی را بازی خواهد نمود؟

بسیاری از هواداران کویل را به عنوان امپراطور بشریت انتخاب نموده اند، اما از آنجایی که این شخصیت به معنای واقعی کلمه یک جسد زنده است، بعید است که در این قش قرار گیرد مگر اینکه داستان روی بدعت هوروس تمرکز داشته باشد که در آن صورت نیز انتخاب کویل برای ایفای نقش هوروس لوپرکال، خائن اصلی آن سری یا حتی در نقش گارویل لوکن، یک سرباز فضایی قهرمان که علیه برادران سرکش خود می گردد، منطقی تر خواهد بود.

با این حال احتیاط حکم می نماید که آمازون احتمالا با دقت روی این سری فعالیت کند و داستان های کوچک تری را پیش از ورود به حماسه ای به مقدار جنگ ستارگان یا Dune تعریف کند. بنابراین، ما بعلاوه می توانیم کویل را در جایگاه مفتش آیزنهورن یا شاید در نقش کمیسر گانت ببینیم. آیزنهورن گزینه مناسبی به نظر می رسد زیرا آثار مربوط به او روایت را به مراکز قدرت در جهان وارهمر 40000 نزدیک تر می نمایند و امکان روایت داستان های بعدی را فراهم می نماید. جالب است بدانید که ساخت یک اقتباس لایو اکشن از کتاب های مربوط به آیزنهورن در سال 2019 اعلام شد. البته از زمان معرفی آن اطلاعات کمی دسترس است.

جهان سینمایی وارهمر 40000 چقدر بزرگ خواهد بود؟

باید توجه داشته باشید که وارهمر 40000 مجموع کل جهانی وارهمر را شامل نخواهد شد. این چیزی است که قطعا شرکت Games Workshop می خواهد آن را به خاطر بسپارید. به همین علت است که این موضوع در خبری که اخیرا از همکاری با کویل منتشر شده، به آن اشاره شده بود. در واقع وارهمر 40000 و وارهمر فانتزی ارتباط نزدیکی با هم دارند و می توانند به عنوان پلی برای آوردن هواداران از یک محیط علمی تخیلی به یک فضای فانتزی عمل نمایند و بالعکس. بعلاوه آثاری فرعی مانند Necromunda یا Blood Bowl نیز وجود دارند که می توانند زمینه مناسبی برای اقتباس های مختلف ایجاد نمایند.

در نهایت ذکر این نکته مهم است که Games Workshop به عنوان یکی از سودآورترین شرکت ها در زمینه بازی های رومیزی روی معدنی از طلا نشسته است. از طرفی اکنون که کویل را به عنوان چهره اصلی آثار آینده خود معرفی نموده است، به سادگی نمی توان یش بینی کرد که این شرکت تا کجا می تواند پیش برود و تا چه مقدار به موفقیت دست پیدا خواهد نمود.

منبع: Polygon

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

12,200,000 تومان

مشاهده و خرید

کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت

31,400,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: دیجیکالا مگ

به "وارهمر 40000 چیست و چرا هنری کویل می خواهد آن را بسازد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وارهمر 40000 چیست و چرا هنری کویل می خواهد آن را بسازد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید