گردشگری اندونزی یک میلیارد دلار ضرر دید!

به گزارش مقاله های علمی، گردشگری اندونزی

حتما مدتی قبل اخبار مربوط به فوران آتشفشانی که در کوه بالی رخ داد را شنیدید، واقعه ای که باعث شد تا گردشگران زیادی که در این جزیره بودند، زودتر بار سفرشان را ببندند و از آن خارج شوند. این واقعه همچنین باعث شد تا صدها خانه ای که در نزدیکی این کوه و در شعاع چند کیلومتری بودند هم تخلیه شوند. در کل فوران این آتشفشان تاثیر خیلی بدی روی صنعت گردشگری بالی در اندونزی گذاشت به طوری که یک میلیارد دلار به آن ضربه زده است. با جزییات این خبر همراه خبرنگاران باشید:

گردشگری اندونزی یک میلیارد دلار ضرر دید!

فوران آتشفشان جزیره بالی که از محبوب ترین جزیره های گردشگری کشور اندونزی و تمام دنیاست باعث شد تا صنعت گردشگری این جزیره با بحرانی جدی روبرو شده و ضرری یک میلیارد دلاری ببیند، با این حال مقامات اندونزی امیدوارند که در تعطیلات سال نو بتوانند این ضرر را جبران کنند.

البته بعد از بازدیدی که رییس جمهور اندونزی به نام جوکو ویدودو از جزیره بالی داشت گفت که حالا دیگر این آتشفشان خطری برای کسی ندارد و حتی اهالی بالی که این منطقه را تخلیه کرده اند می توانند با خیال راحت به خانه هایشان برگردند. آتش فشان بالی، حدود 50 سال بود که ساکت شده بود و به عبارتی فوران نکرده بود تا این که بعد از نیم قرن، سکوت خود را شکست و دوباره فوران کرد. فوران آگونگ باعث شد تا خاکستر و مواد مذابی که سرد شده به بیرون بریزند.

این موضوع باعث شد تا منطقه ها اطراف بالی تا فاصله 6 مایلی کاملا تخلیه شوند و برای این منطقه ها سطح امنیتی بالا در نظر گرفته شود. حالا که عید کریسمس است و زمان تعطیلات، مسئولان بالی تاکید و اعلام کرده اند که گردشگران می توانند با خیال راحت به این جزیره سفر کنند و نباید از این کار هراسی داشته باشند.

در بالی هتل های زیادی وجود دارد و هتلداران گفته اند که دامنه فوران آتشفشان بالی به میزان ای زیاد و مخرب بوده است که آن را با انفجار بمبی که در سال 2002 در بالی منفجر شد و 200 کشته را به جا گذاشت، مقایسه کرده اند. در واقع آن ها یک استدلال دارند و آن هم این است که در آن سال بعد از این که بمب منفجر شد، توانستند کمی بعد فورا کارها را از سر بگیرند ولی حالا، آتشفشان خشم طبیعت است و اگر امروز فروکش کرده است معین نیست که فردا و یا روزهای دیگر چه می شود و آیا آتش فشان کاملا تمام شده است یا سکوت فعلی آن موقتی است.

در مورد این که این آتشفشان تا چه میزان توانسته روی صنعت گردشگری بالی تاثیر گذار باشد، وزیر گردشگری بالی، عارف یحیی، توضیحاتی داده است. او در این باره گفته که در حال عادی و همیشه، فرودگاه بالی روزی 15 هزار مسافر دارد در حالیکه بسته شدن فرودگاه بالی برای مدتی باعث شد تا آمار مسافران به 3 تا 8 هزار نفر برسد و این یعنی از دست رفتن میزان بسیار چشمگیری پول و لطمه جدی به صنعت گردشگری بالی و اندونزی.

جزیره بالی به خاطر طبیعت نفس گیر، دیدنی های بسیار و اماکن تاریخی زیادش گردشگری ترین بخش اندونزی محسوب می شود و یکی از محبوب ترین جزیره های گردشگری دنیا هم هست. جالب است بدانید که آمار گردشگری در این جزیره به میزان ای بالا است که فقط از ماه های ژانویه تا سپتامبر سال 2017، 4.5 میلیون گردشگر از این جزیره دیدن کرده اند و این در حالی است که کلا جمعیت مسافرانی که در این مدت وارد اندونزی شده اند، 10.5 میلیون نفر بوده است.

بسیاری از افراد، این جزیره گردشگری را به واسطه سواحل خارق العاده اش می شناسند. با این حال بالی فقط در سواحل جذابش خلاصه نمی شود. این جزیره جایی فوق العاده برای غواصی است، پر از آتشفشان های رازآلود است، از جنگل های سرسبز و بکر پوشیده شده، دیدنی های تاریخی بسیاری دارد و از شالیزارهای پلکانی چشم نواز پر شده است.

البته که باید به همه موارد بالا، فرهنگ و مردم خاصش را هم اضافه کنید… همه این موارد در کنار هم بالی را به یکی از بهترین مکان ها برای گردش و گردشگری تبدیل کرده است.

اگر بخواهیم جاذبه های گردشگری بالی را به شما معرفی کنیم باید چندین صفحه در این مورد بنویسم. در کل بالی جذابیت های زیادی دارد و به راحتی می تواند حتی تصاویر آن بهانه ای به دست شما برای سفر به این جزیره زیبا بدهد. اگر که قصد دارید برای تعطیلات میلادی جایی خارج از کشور و در نزدیکی کشورمان را سفر کنید، جزیره بالی انتخاب خوبی است. این جزیره مقرون به صرفه هم هست و به راحتی می توان یک سفر مقرون به صرفه به آن داشت. اگر چه بالی در هفته های گذشته بحرانی از گردشگری را پشت سر گذاشته است با این حال امروزه دیگر خبری از خشم آتشفشان آگونگ نیست.

منبع: الی گشت

به "گردشگری اندونزی یک میلیارد دلار ضرر دید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری اندونزی یک میلیارد دلار ضرر دید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید