یاد نیکی کریمی از فریماه فرجامی در سفر به آمریکا

به گزارش مقاله های علمی، بعد از کوچ ابدی فریماه فرجامی بسیاری از هنرمندان در باره او نوشتند که در مطلب سینماگران درباره فریماه فرجامی چه گفتند؟ پرویز پرستویی، مازیار لرستانی، شبنم مقدمی و ... منتشر کردیم اما نیکی کریمی هم روایتی از سفر با فریماه فرجامی به آمریکا دارد.

یاد نیکی کریمی از فریماه فرجامی در سفر به آمریکا

نیکی کریمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: عکسى که می بینید از خانم فریماه فرجامى و من و خانم تهمینه میلانى ، سال 1375 است. سفرى به چند استان در آمریکا داشتیم به دعوت موسسه اى و باید بگویم سفرى شد بسیار دلچسب و خاطره انگیز.

از شیکاگو و حضور دسته جمعى ما در برنامه تلویزیونى خانم آپرا وینفرى، تا جست و جو در زیرزمین هاى تاریک و دلچسب براى شنیدن قدیمى ترین موسیقى بلوز و جز، تا نیویورک و نمایش فیلم پرى که دقیقا صبح نمایش فیلم جى.دى.سلینجر به وسیله وکیلش جلوى نمایش فیلم را گرفت! خانم فرشته طائر پور هم بود و گروهى خانم هاى فیلمساز و بازیگر و تهیه کننده.

درست یادم نیست اما فکر کنم سه هفته اى طول کشید. فریماه، دلنشین، آرام و بسیار فروتن بود. همواره در دسترس، براى پیاده روى یا قهوه … و خلاصه هیچ نشانه اى نمیدیدى از کسى که سر نام خودش معطل باشد و به هر علت نخواهد ارتباط برقرار کند. روان بود.

گاهى اوقات فکر مى کنم چقدر آن موقع اتفاق هاى سینمایى بود، اما چون سوشال میدیا به اینصورت نبود، هیچ خبرى هم بازتاب پیدا نمی کرد، مگر در سفرنامه هاى مجله فیلم … یا فوقش در یک خبر چند سطرى در روزنامه سینما!

اما اولین آشنایى من با فریماه فرجامى برمى شود به همان سال اولى که با فیلم عروس کاندید برترین بازیگر فجر شده بودم . پرده آخر هم در همه رشته ها کاندید داشت همینطور برترین بازیگر زن. من با پدرم رفته بودم اختتامیه . و زمانى که جاى ما را نشان دادند درست بغل خانم فرجامى بود که نشستیم و سلام و احوال پرسى کردم . من سن و سالى نداشتم . یک بازیگر تازه وارد …

منتظر آغاز مراسم بودیم که یکدفعه ایشان برگشت و گفت امیدوارم بگیرى جایزه را … و لبخندى زد. میدانستم که جایزه متعلق به خودش است و تعارف مى کند . گفتم بازیتان را چند بار باید دید و …

این خاطره را برایش در سفر آمریکا گفتم و هر دو خندیدیم و سر تکان دادیم چقدر زمان زود مى گذرد …

دریغ و افسوس روحش شاد و یادش گرامى.

منبع: فرارو

به "یاد نیکی کریمی از فریماه فرجامی در سفر به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاد نیکی کریمی از فریماه فرجامی در سفر به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید