10 رستوران معروف تهران برای صرف افطاری

به گزارش مقاله های علمی، هم زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، رستوران های متعددی در سطح شهر تهران نظیر رستوران فلورانس، دارچین و عالی قاپو، منوی افطاری را به منوی شام خود اضافه می نمایند.

10 رستوران معروف تهران برای صرف افطاری

در روزهای ماه مبارک رمضان فعالیت رستوران ها و کافه ها به بعد از افطار موکول می گردد و با اضافه شدن منوی افطار، مشتریان روزه دار می توانند تجربه متفاوت و معنوی ای را برای خود رقم بزنند. این منو در بعضی رستوران ها به صورت پکیچ و در بعضی دیگر به شکل بوفه افطار ارائه می گردد. پکیج افطار شامل یک بشقاب یا سینی زولبیا و بامیه، چند دانه خرما، نان و پنیر و حلیم یا آش برای هر نفر است که در کنار آن چای، شیر یا آب میوه سرو می گردد. در واقع محتویات پکیج افطار رستوران ها معمولا مشابه است و به همان خوراکی های ساده منزل محدود می گردد. به همین علت شاید تمایل مشتریان به بوفه افطار بیشتر باشد، زیرا این بوفه حداقل 10 مدل غذا و دسرهای ماه رمضان را در بر می گیرد و تنوع آن ها بسیار مجذوب نماینده تر به نظر می رسد. بوفه های افطار ماه رمضان در رستوران ها گاهی اوقات به همراه شام و در بعضی موارد به صورت جداگانه سرو می گردد. اگر با ما همراه باشید، قصد داریم تعدادی از رستوران های تهران را برای افطار به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است که به علت محدودیت های دوران کرونا، احتمال تغییر در برنامه سرویس دهی رستوران ها وجود دارد؛ بنابراین بهتر است پیش از مراجعه، با رستوران مدنظر خود تماس بگیرید.

10 رستوران معروف تهران برای صرف افطاری:

  • رستوران فلورانس
  • رستوران گردان برج میلاد
  • رستوران اردک آبی
  • رستوران نایب سعادت آباد
  • رستوران البرز
  • سفره خانه سنتی عالی قاپو
  • رستوران حس توران
  • رستوران مطبخ

رستوران فلورانس

  • تلفن: 02122607075
  • آدرس: بلوار مرزداران، خیابان ابوالفضل، پلاک 3

رستوران ایتالیایی فلورانس فضای مدرن و مجذوب نمایندهی دارد و علاوه بر اینکه این فضا خانوادگی و محبت آمیز است، قسمت مجزایی به برگزاری مهمانی ها و جلسات اختصاص دارد. به همین علت کسانی که دوست دارند ضیافت افطاری خود را در رستوران برگزار نمایند، با خیال راحت می توانند این رستوران را انتخاب نمایند. فلورانس از آن دسته رستوران هایی است که بوفه افطار آن بدون شام است و بیش از 25 غذا از جمله حلیم، عدسی، نیمرو و املت، شربت و نوشیدنی، کیک و انواع پنیر صبحانه و… را در بر می گیرد. برای شام هم می توانید انواع استیک و پاستا، برگر و پیتزا و هرآنچه که در یک منوی ایتالیایی وجود دارد را میل کنید.

رستوران گردان برج میلاد

  • تلفن رزرو: 02188620381
  • آدرس: بزرگراه همت غرب، برج میلاد، رستوران گردان برج میلاد (مشاهده روی نقشه)

رستوران گردان برج میلاد واقع در ارتفاع 276 متری، هر ساعت 360 درجه می چرخد تا بازدیدنمایندگان در حین صرف غذا، امکان تماشای تهران در تمام جهت ها را داشته باشند. منوی غذای رستوران شامل بوفه آزاد انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و محلی به همراه انواع سالاد، نوشیدنی ها و مخلفات دیگر است که مهمانان باید جهت استفاده از این رستوران از 48 ساعت قبل نسبت به رزرو تلفنی آن اقدام نمایند.

رستوران گردان که از جاهای دیدنی تهران محسوب می گردد، در ماه رمضان برای پکیج افطار خود تخفیفی استثنایی ارائه نموده است. سرویس دهی بوفه افطار به همراه شام از اذان مغرب تا یک بامداد است، به عبارتی بوفه افطار تا ساعت 21:30 و بوفه شام از ساعت 21:30 تا 01:00 بامداد پذیرای مهمانان است. این رستوران به مبلمان زیبا و راحت مجهز بوده و طراحی زیبای کف و سقف به همراه نقش برجسته دیواری که تصاویری از شاهنامه را نشان می دهد، از جاذبه های بصری آن هستند.

رستوران اردک آبی

  • تلفن: 02122713030
  • آدرس: تهران، میدان تجریش، پاساژ تندیس، طبقه اول
  • وب سایت: www.blueduck.ir

رستوران اردک آبی در سال 1384 با ایده ای بسیار نو و دوست داشتنی افتتاح شد. نحوه سرو غذا به صورت بوفه های متنوع شامل بوفه صبحانه گرم، بوفه صبحانه سرد، بوفه سالادبار، بوفه سوپ و آش، بوفه نوشیدنی های سرد و گرم، بوفه دسر و بوفه غذا است که بدون محدودیت در وعده های صبحانه و ناهار و شام سرو می شوند. با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این رستوران بوفه افطاری با منوی متنوعی از شله زرد و آش گرفته تا انواع دسر و زولبیا و بامیه را نیز سرو می نماید. خرما، پنیر تبریزی، مغز گردوی تازه، حلوا شکری، خامه، کره حیوانی، عسل، مربای آلبالو، نان سنگک تازه، نان بربری فانتزی و سبزی خوردن تازه بخشی از منوی افطار رستوران اردک آبی را تشکیل می دهند.

ضمناً یادتان باشد که باید از قبل میز خود را رزرو کنید یا حداقل از یک ساعت قبل از افطار در محل رستوران حاضر شوید و نام خود را در فهرست خارج از نوبت ها بنویسید. سالن اصلی رستوران با ظرفیت 155 نفر و قابلیت تغییر چیدمان میزها، امکان برگزاری مهمانی های کوچک و بزرگ شما را به بهترین شکل فراهم نموده است و به راحتی می توانید مهمانی افطاری خود را در این رستوران برگزار کنید، به خصوص که امکان استفاده از پارکینگ عمومی مجتمع تندیس سنتر، یک مهمانی بدون دغدغه را برای شما کامل می نماید.

رستوران نایب سعادت آباد

  • تلفن: 02122063613
  • آدرس: سعادت آباد، میدان کاج، پاساژ ابریشم (مشاهده روی نقشه)
  • وب سایت: nayeb.com

تهرانی ها این رستوران را به عنوان یکی از قدیمی ترین و باکلاس ترین رستوران های مرکز می شناسند و اکنون با گذشت 120 سال از زمانی که برای اولین بار در ایران چلوکباب ابداع شد، نام نایب همچنان از اعتماد و استقبال مردم برخوردار است. رستوران نایب با بهره برداری توأم از ذائقه ایرانی، سنت غذایی و تکنولوژی روز جهان با رعایت استاندارد های بین المللی سرو و عرضه غذا، سرویس های غذایی خود را آماده و به مشتریان محترم ارائه می نماید. روزه داران می توانند یکی از دو پکیج افطاری این رستوران شامل کره، پنیر، عسل، گردو، خرما و چای یا کره، پنیر، عسل، گردو، خرما، چای، شله زرد، سوپ، زولبیا و بامیه را سفارش دهند و افطاری به یادماندنی برای خود بسازند. پذیرایی یک نوبت چای رایگان قبل یا بعد از سرو غذا نیز از مهمانان صورت گرفته و پخش موسیقی به صورت رایگان انجام می گردد.

رستوران البرز

  • تلفن: 02188534757
  • آدرس: تهران، سهروردی شمالی، بالاتر از چهارراه شهید بهشتی، نبش کوچه نیکوقدم (مشاهده روی نقشه)
  • وب سایت: www.alborzrest.com

چلوکبابی البرز در سال 1346 به وسیله مرحوم برماس تأسیس شد. از همان ابتدا هدف این رستوران ارائه غذا با بهترین کیفیت و بالابردن استاندارد بود. این رستوران در سال 1350 به مکان فعلی آن یعنی خیابان سهروردی شمالی نبش کوچه نیکوقدم منتقل شد و امروزه با بیش از 120 نفر پرسنل متخصص، دو سالن پذیرایی و یک سالن VIP مصمم تر و منسجم تر از گذشته به مشتریان خود خدمت رسانی می نماید. انواع غذاهای ایرانی، دریایی، گریل، نوشیدنی، پیش غذا و سالاد در منوی این رستوران به چشم می خورد. از چلوکباب مخصوص مجلسی و چلوکباب فیله تکه ای مخصوص البرز گرفته تا چلوکباب زعفرانی و کباب برگ مخصوص و کباب کوبیده ممتاز را می توانید در رستوران البرز نوش جان کنید.

در ایام ماه مبارک رمضان، رستوران البرز بوفه ای برای افطار در نظر می گیرد که شامل حلیم، شله زرد، انواع نان، زولبیا و بامیه، کره و عسل، شیر، شیر کاکائو، پنیر، انواع مربا و سبزی خوردن است؛ بااین حال میزان بوفه به میزان ای است که اشتهای شما برای خوردن شام از بین نمی رود و می توانید از غذاهای خوشمزه این مجموعه برای شام سفارش دهید.

سفره خانه سنتی عالی قاپو

  • تلفن: 02188777803
  • آدرس: تهران، میدان ونک، اول خیابان گاندی، پلاک 55 (مشاهده روی نقشه)

صرف افطاری همراه با موسیقی زنده قطعا مجذوب نماینده تر و خوشمزه تر خواهد بود، پس این تجربه را در سفره خانه عالی قاپو از دست ندهید. بوفه افطار عالی قاپو شامل انواع آش و سوپ، انواع سالاد و نوشیدنی، کشک بادمجان، نان و پنیر و میوه و… می گردد و سپس می توانید از غذاهای سنتی ایرانی منوی آن، یک وعده شام لذیذ سفارش دهید. فضای سنتی، تخت های سنتی، نقاشی های شاهنامه ای و اساطیری و از همه جالب تر پرسنلی که پوشش و ظاهرشان تداعی نماینده رستوران های قدیمی است، از مزایای منحصربه فرد این رستوران به شمار می رود.

رستوران حس توران

  • تلفن: 02175426
  • آدرس: تهران، خیابان فرشته، خیابان نیلوفر، ساختمان رویال، طبقه دوم (مشاهده روی نقشه)
  • وب سایت: hestooran.com

در رستوران حس توران از غذاهای تکراری خبری نیست، چراکه غذاهای ایرانی به شیوه ای خلاقانه در اختیار مشتری قرار می گیرد. این رستوران برای ماه مبارک رمضان علاوه بر منوی مخصوص افطار که شامل غذا و پیش غذاهای مرسوم افطار از شهرهای مختلف ایران است، برای شام انواع و اقسام غذاهای سنتی ایرانی را سرو می نماید. پیش خورهای گرم و سردی که با الهام از فرهنگ غذایی منطقه ها مختلف ایران تهیه شده اند، سالادهای و شورباها، آتش خورها و ملغمه ها (خورشت ها)، ته تغاری ها (ته چین ها) و غیره را می توانید از منوی جالب این رستوران سفارش دهید.

رستوران مطبخ

  • تلفن: 02122660011
  • آدرس: تهران، تقاطع بزرگراه شهید چمران و ولیعصر، هتل بین الملل پارسیان

مجموعه کافه رستوران مطبخ با 150 نفر ظرفیت در هتل پارسیان استقلال واقع شده و سه نوع فضای مختلف و مجزا دارد که شامل دو سالن مجزای کلاسیک و سالن ترکیبی و فضای باز می گردد. این رستوران هر روز از 8 صبح تا 3 بامداد آماده سرویس دهی به مشتریان است. کافه رستوران مطبخ از حضور بهترین افراد حرفه ای در آشپزخانه و کافه خود استفاده می نماید و بعلاوه مواد اولیه تازه و مرغوب به صورت روزانه از منابع منحصربه فرد به وسیله سرآشپز رستوران تهیه می گردد. از صبحانه تا انواع استیک، غذای دریایی و انواع نوشیدنی های گرم و سرد و... را می توانید از منوی این رستوران سفارش دهید. به طور کلی رستوران مطبخ به علت موقعیت مکانی و ویژگی هایی که دارد، رستورانی سطح بالا محسوب می گردد.

بوفه افطار مطبخ که شامل شام هم می گردد، به تهیه و عرضه انواع آش، حلیم، سالاد، سوپ، دسر، انواع نوشیدنی سرد وگرم، زرشک پلو، باقالی پلو و خورشت اختصاص دارد.

پرسش های متداول

منوی افطار رستوران ها چگونه است؟

این منو در بعضی رستوران ها به صورت پکیچ و در بعضی دیگر به شکل بوفه افطار ارائه می گردد.

پکیج افطار شامل چه مواردی است؟

پکیج افطار شامل یک بشقاب یا سینی زولبیا و بامیه، چند دانه خرما، نان و پنیر و حلیم یا آش برای هر نفر است که در کنار آن چای، شیر یا آب میوه سرو می گردد.

رستوران های معروف تهران برای صرف افطاری کدامند؟

رستوران فلورانس، رستوران گردان برج میلاد، رستوران اردک آبی، رستوران نایب سعادت آباد، رستوران البرز، کافه رستوران بارولا، سفره خانه سنتی عالی قاپو، رستوران حس توران، رستوران مطبخ و رستوران دارچین.

منبع: کجارو / alborzrest.com / blueduck.ir / zhiwaar.com / takhfifan.com / mag.fidilio.com

به "10 رستوران معروف تهران برای صرف افطاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رستوران معروف تهران برای صرف افطاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید