زمان طلایی تعطیلات، قربانی اعتیاد به شبکه های اجتماعی
به گزارش مقاله های علمی، امروزه اعتیاد به شبکه های اجتماعی، دغدغه افراد را به جای استفاده و لذت بردن از زمان سفر، تبدیل به اشتیاق برای گرفتن بازخوردهای رضایت بخش از طرف کاربران کرده است.

با وجود مشغله های فراوان کاری و همین طور کمبود زمان برای سرگرمیات و سرگرمی های روزانه، باز هم افراد حتی در همین زمان های کوتاه و طلایی، خود را سرگرم شبکه های اجتماعی می کنند. آن ها به جای غنیمت شمردن این زمان ها، وقت خود را صرف به اشتراک گذاری تصاویر و پست گذاشتن درباره رویداد های سفر می کنند. این در حالی است که می توانند از این زمان برای دیدن مکان های تازه و کسب تجربیات تازه و خاطره انگیز استفاده کنند.
سلفی هایی که لذت تعطیلات را از بین می برند
بر طبق مطالعات انجام گرفته از طریق اکسپدیا، افراد به طور میانگین حدود 9 ساعت از زمان تعطیلات هفته ای خود را در شبکه های اجتماعی به سر می برند.
برخی از مردم خود را ملزم به اشتراک گذاری تصاویری از سفرشان در شبکه های اجتماعی می دانند. در مقابل، 44 درصد از 2000 نفری که از طریق اکسپدیا مورد بررسی قرار گرفته اند، معتقد هستند که شبکه های اجتماعی به نوعی باعث از بین رفتن تجربه تعطیلات و زمان با ارزش سفر آن ها شده است.
الکس پلاتس مدیر بازرگانی اکسپدیا این گونه بیان کرده است:
اگرچه مردم اظهار کردند که شبکه های اجتماعی می توانند عامل خراب شدن تجربه تعطیلات آن ها باشند، با این وجود به نظر می رسد که به اشتراک گذاری این گونه تصاویر همچنان بخش قابل توجهی از سفر آن ها را شامل می شود.
تمایل افراد به فوق العاده جلوه دادن سفرشان به صورت آنلاین در شبکه های اجتماعی از این هم جدی تر است:
10 درصد از افراد پاسخ دهنده به اکسپدیا ابراز کرده اند که آن ها برای اطمینان از گرفتن بهترین سلفی تعطیلات شان، بیش از 15 عکس با یک ژست یکسان می گیرند.
حدود یک چهارم از پاسخ دهندگان گفتند زمانی که در مسافرت هستند، توجه بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی دارند که این مسلما کل مفهوم تعطیلات را نفی می کند.
Stay off social راه حلی از طرف اکسپدیا است که در طول سفر، از طرف کاربر در شبکه های اجتماعی پست می گذارد. کاربران مقصد سفر، مدت زمان سفر و این که هر چند وقت یک بار مایل هستند اکسپدیا پست تازه بگذارد را وارد می کنند.
در مرحله بعد، آن ها می توانند از میان مجموعه ای از تصاویر مقصد سفرشان، تعدادی را انتخاب، عنوان عکس را وارد و Stay off social را برنامه ریزی کنند تا از طرف آن ها تصاویر را به اشتراک بگذارد.
برای آن دسته از افرادی که موجود و همگانی بودن تصاویر اهمیتی ندارد و فقط می خواهند حس حسادت دوستان و دنبال کنندگانشان را برانگیزند، پیشنهاد اکسپدیا گزینه مناسبی است!
راه دوم این است که افراد تنها می توانند تا زمان برگشت از سفر برای به اشتراک گذاری تصاویر مسافرتشان با هر هدفی که از انتشار آن ها دارند، منتظر بمانند.
نتایج برخی از مطالعات بیانگر آن است که پست گذاشتن و به اشتراک گذاری عکس های مسافرت و تعطیلات باعث ایجاد حس خوشحالی و رضایت در شما می شود.
منبع: کجارو / travelandleisure.com